آموزش‌های صنایع‌دستی به سربازان در البرز کلید خورد 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز از شروع آموزش‌های صنایع دستی به سربازان در استان البرز خبر داد.  

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، نبی‌اله جعفری‌زاده با بیان اینکه طی تفاهم‌نامه منعقد شده بین قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور و معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث‌فرهنگی، این آموزش‌ها برای اولین بار در کشور کلید خورده و البرز نیز در همین راستا همکاری‌های لازم را برای آموزش به سربازان دارد.  

سرپرست معاونت صنایع‌دستی البرز با بیان اینکه اکنون ۳۰ سرباز در حال آموزش‌ مهارت‌های مختلف صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در استان هستند، گفت: این همکاری باعث می‌شود تا سربازان در طول دوران خدمت با مهارت‌های صنایع دستی نیز آشنایی پیدا کنند و در ایجاد انگیزه برای خود اشتغالی جوانان بعد از دوران سربازی نیز موثر است.  

جعفری‌زاده اظهار کرد: این آموزش‌ها با ارائه گواهی مهارت و همچنین حمایت‌های آتی در  قالب تسهیلات به افراد دارای مهارت که متقاضی اشتغال در زمینه صنایع دستی هستند، همراه خواهد بود.

او افزود: این اقدام علاوه بر اینکه به مهارت افزایی جوانان می‌انجامد باعث آشنایی آنان با هویت فرهنگی و هنرهای سنتی کشور شده و به تداوم این هنرها کمک می‌کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081600852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha