جلسه پدافند غیرعامل درهمدان برگزار شد

جلسه پدافند با حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و مدیرکل و دبیر شورای پدافند غیر عامل همدان روز 15 آبان‌ ۱۴۰۲ در سالن جلسات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، علیرضا ثابت مقدم گفت: یکی از شاخصه‌های جنگ ترکیبی دشمن ایجاد یاس و ناامیدی است و دشمن در حوزه جنگ نرم به دنبال استحاله و خنثی سازی انقلاب و فروپاشی نظام اسلامی است و باید هوشیار، آگاه و با بصیرت باشیم.

مدیر کل و دبیر شورای پدافند غیر عامل همدان گفت: در جنگ نرم دشمن به قلب و ذهن هنرمندان، نخبگان، ورزشکاران، عموم مردم و فضای سایبری هجوم می آورد و به دنبال تاثیر روانی است که باید آگاهی و بصیرت داشته باشیم تا پروژه دشمن مبنی بر ایجاد یاس و ناامیدی و بی ارزشی باورها و اعتقادات خنثی شود.

در ادامه این جلسه مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز گفت: پدافند غیرعامل به مجموعه اقدامات دفاعی غیرمسلحانه گفته می‌شود که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در برابر تهدید و اقدامات خصمانه دشمن می‌شود.

معصوم علیزاده افزود: پدافند غیرعامل، مجموعه اقدام‌های غیرنظامی را در بر می‌گیرد که هم در زمان جنگ و هم در زمان صلح در دستور کار قرار دارد. این اقدامات به افزایش بازدارندگی کشور، کاهش آسیب‌پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری اقتصادی، پایداری ملی و آسان‌سازی مدیریت در زمان وقوع تهدید از سوی دشمن، خواهد انجامید.

او تصریح کرد: این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات اساسی شامل تجهیز و تقویت موزه‌های استان به سیستم‌های حفاظتی، راه‌اندازی سیستم پاسخگویی شبانه‌روزی یگان حفاظت برای دریافت گزارش‌های مردمی، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اداری، سیستم اعلام حریق و ...  را اجرا کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی همدان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل و مدیران تأسیسات گردشگری از دیگر اقدامات انجام‌شده برای اجرای پدافند غیرعامل بوده است.

او ادامه داد: این اداره کل در حوزه پدافند غیرعامل اقدامات اساسی شامل تجهیز و تقویت موزه‌های استان به سیستم‌های حفاظتی، راه‌اندازی سیستم پاسخگویی شبانه‌روزی یگان حفاظت برای دریافت گزارش‌های مردمی، به‌روزرسانی نرم‌افزارهای اداری، سیستم اعلام حریق و ...  را اجرا کرده است.

معصوم علیزاده برگزاری دوره‌های آموزشی برای پرسنل و مدیران تأسیسات گردشگری از دیگر اقدامات انجام‌ شده برای اجرای پدافند غیرعامل بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha