تحول گردشگری از طریق آموزش و توانمندسازی جوانان

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با گرد هم آوردن رهبران گردشگری در روز افتتاحیه بازار جهانی سفر در لندن به منظور تمرکز بر آموزش و توسعه مهارت‌ها، بزرگترین اجلاس وزیران را جشن گرفت.

به‌گزارش میراث آریا، ناتالیا بایونا، مدیر اجرایی سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با استقبال از ۴۰ وزیر گردشگری که نماینده هر منطقه جهانی و مقاصد مختلف هستند، بر اهمیت حیاتی سرمایه‌گذاری در آموزش تاکید کرد. گرد هم آمدن این تعداد از نمایندگان در این اجلاس بی‌سابقه بوده است و می‌توان این رویداد را بزرگ‌ترین اجلاس وزیران محسوب کرد.

در این اجلاس که برای هفدهمین بار در بازار سفر جهانی (WTM) برگزار شد، نظرات بازیگران کلیدی بخش خصوصی و سازمان‌دهنده شورای جهانی سفر و گردشگری (WTTC) نیز ارائه شد.

طبق گزارش UNWTO، با توجه به اینکه ۱.۲ میلیارد نفر در سراسر جهان بین ۱۵ تا ۲۴ سال سن دارند، گردشگری می‌تواند خود را به عنوان کارفرمای برتر جوانان و محرک توانمندسازی آنان معرفی کند. با این حال، طبق گزارش دفتر همکاری اقتصادی و توسعه (OECD) حدود ۱۰ درصد از این جمعیت بیکار هستند و ۱۴ درصد فقط دارای مدارک تحصیلی پایه هستند.

بایونا با تشریح چگونگی پیشروی UNWTO در ترویج آموزش گردشگری، بر لزوم حمایت از آموزش و توسعه مهارت‌ها در هر مرحله تاکید کرد.

UNWTO جعبه ابزار آموزش خود را در اکتبر ۲۰۲۳ راه اندازی کرد. این منبع آموزشی برجسته به کشورها امکان می‌دهد تا در همه جا گردشگری را به عنوان یک موضوع درسی برای دوره دبیرستان معرفی کنند.

دوره لیسانس در مدیریت گردشگری پایدار ارائه شده توسط UNWTO و دانشگاه علوم و هنرهای کاربردی لوسرن نیز اولین دانشجویان خود را در سال ۲۰۲۴ پذیرا خواهد بود.

در حال حاضر، ۳۰ دانشگاه در سراسر جهان در حوزه تولید و ارائه محتوا به آکادمی آنلاین UNWTO کمک می‌کنند. همچنین، مدرسه مهمان‌نوازی و گردشگری ریاض در عربستان سعودی و آکادمی گردشگری در سمرقند، ازبکستان، هزاران متخصص گردشگری را به صورت حضوری آموزش می‌دهند.

وزیر گردشگری بریتانیا، سر جان ویتینگدیل، بر اهمیت پلتفرم‌هایی مانند نشست وزیران برای ارائه گفت و گو در مورد چگونگی مقابله کشورهای مختلف با چالش‌های مشترک، از جمله پیشبرد آموزش گردشگری، تاکید کرد. با بیش از دو برابر شدن تعداد شرکت کنندگان در سطح وزیران نسبت به سال ۲۰۲۲ که بر علاقه شدید به این موضوع صحه می‌گذارد، شرکت کنندگان بینش خود را در مورد جایگاه آموزش در آینده گردشگری ارائه کردند.  

وزرای آفریقای جنوبی، مصر، فیلیپین و اردن همگی اهمیت حمایت از آموزش در هر مرحله را به وضوح بیان کردند. به عنوان مثال، آفریقای جنوبی برای پر کردن شکاف بین مهارت‌های دانش‌آموز و نیازهای کارفرما، صندوق سرمایه‌گذاری گردشگری راه‌اندازی کرده است، و در فیلیپین، آموزش گردشگری از دبیرستان تا درجه‌های حرفه‌ای بسط داده می‌شود. در عین حال، اردن در حال تلاش برای تقویت توانایی‌های کارگران حوزه گردشگری، از جمله در مهارت‌های زبانی است.

وزرای کشورهای موریس، مالت و اندونزی بر نیاز حیاتی به ارتقای مهارت کارگران جدید و قدیمی حوزه گردشگری تاکید کردند. موریس خاطرنشان کرد که همه کشورهای کمتر توسعه یافته به شدت تحت تأثیر بیماری کرونا قرار گرفتند و با چالشی برای افزایش نرخ سواد و دانش مواجه هستند. برای مثال در مالت، یک کارت مهارت جدید با هدف ارتقای استانداردهای حرفه‌ای در بخش گردشگری برای چشم‌انداز شغلی بهتر برای کارگران و خدمات برای گردشگران ارائه می‌شود، در حالی که اندونزی نوآوری و سازگاری را در اولویت قرار می‌دهد زیرا قصد دارد در دهه آینده ۵ میلیون شغل گردشگری ایجاد کند.

وزیر کلمبیا با تاکید بر اهمیت حیاتی آموزش برای پایداری گردشگری، توضیح داد که چگونه این بخش می‌تواند برای جوانان در مناطق آسیب دیده از ناامنی صلح و فرصت شغلی به ارمغان بیاورد، در حالی که اتیوپی کار خود را در سرمایه‌گذاری بر روی جوانان و همچنین زیرساخت‌های گردشگری به اشتراک گذاشت.

در کنار سخنان وزیران، نمایندگان بخش خصوصی، رهبران ریاض ایر و JTB (دفتر گردشگری ژاپن) بودند. آن‌ها تاکید وزیران بر اهمیت مشارکت‌های دولتی و خصوصی را تکرار کردند و تاکید کردند که دولت‌ها باید با مشاغل همکاری داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که آموزش‌ها در راستای برطرف‌سازی نیازهای کارفرمایان هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081700881

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha