خورهه محلات میزبان چهارمین جشنواره شکرگزاری برداشت انار شد

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی محلات از برگزاری چهارمین جشنواره انار از ۱۷ الی ۱۹ آبان در روستای خورهه شهرستان محلات خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، مهدی لعل‌بار گفت: چهارمین جشنواره انار خورهه با همکاری فرمانداری، بخشداری مرکزی، میراث‌فرهنگی، جهاد کشاورزی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیئت ورزش‌های همگانی شهرستان محلات و دهیاری و شورای اسلامی روستای خورهه در حال برگزاری است.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان محلات بیان کرد: در جشنواره امسال که با محوریت معرفی پتانسیل خورهه در تولید انار برگزار می‌شود؛ انار، محصولات مرتبط با انار مانند رب انار و سایر تولیدات روستا از قبیل باسلوق و شیره که از محصولات جانبی انگور تولیدی این روستا هستند و صنایع دستی در غرفه‎‌ها به نمایش در خواهد آمد. برپایی غرفه‌های گردشگری، معرفی مشاغل خانگی و محصولات خانگی، از بخش‌های دیگر این جشنواره است و حدود ۵۰ غرفه محل عرضه این محصولات خواهند بود.

او افزود: برگزاری کارگاه‌های آموزشی و ترویجی با محوریت انار و کشاورزی، موسیقی زنده، مسابقات ورزشیِ ستنی، بازی‌های بومی ـ محلی و ویژه برنامه‌های اداره ارشاد و جهاد کشاورزی از بخش‌های دیگر این جشنواره است.

لعل‌بار اضافه کرد: در این مراسم گواهینامه ثبت رویداد جشنواره شکرگزاری برداشت انار خورهه در تقویم رویدادهای گردشگری استانی، رونمایی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800934

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha