مازندران کارگاه توسعه صنعت گردشگری کشور است/ صدور۱۴ موافقت اصولی احداث اسکله تفریحی در مازندران

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از استان مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری کشور بویژه گردشگری ساحلی و دریایی نام برد و افزود: در این استان پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجراست.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، شالبافیان امروز پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ در حاشیه سفر به مازندران، اظهار کرد: محور این سفر بازدید از پروژه‌های در حال ساخت و بررسی مشکلات و موضوعات هر کدام از پروژه‌های استان بوده است.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی از استان مازندران به عنوان کارگاه پروژه‌های گردشگری کشور بویژه گردشگری ساحلی و دریایی نام برد و افزود: در این استان پروژه‌های بسیار خوبی در حال اجرا است و همچنین متقاضیان زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری وجود دارد.

او حجم پروژه‌های درخواستی گردشگری در مازندران و گیلان را زیاد اعلام کرد و گفت: در ۳ ماه اخیر ۱۴ موافقت اصولی احداث اسکله تفریحی در استان مازندران صادر شده است. 

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: با تمهیدات وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و استانداری مازندران موافقت اصولی‌های بسیاری در دست صدور و مشکلات آنها مرتفع می‌شود.

او با اشاره به اینکه در گردشگری ساحلی و دریایی موضوعات متعددی وجود داشته افزود: خوشبختانه بسیاری از این مشکلات از جمله سوخت یارانه‌ای کشتی‌های تفریحی و ناوگان حمل و نقل دریایی رفع شد.

شالبافیان به صدور مجوز تأسیسات گردشگری دریایی و ساحلی اشاره و تصریح کرد: با توجه به پیشنهاد وزارتخانه و دولت در صورت تصویب در مجلس تمامی تصمیمات، اختیارات و کلیه فرایند صدور مجوزها به شورای استانداران استان‌های ساحلی و دبیری ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان‌ها واگذار می‌شود.

او ادامه داد: این مصوبه در کاهش بروکراسی‌های اداری و تسریع در پروژه‌های سرمایه‌گذاری موثر است.

معاون گردشگری کشور در خصوص واردات کشتی‌های تفریحی و تجهیزات ویژه گردشگری دریایی، گفت: خوشبختانه این مسئله نیز مصوب شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha