تکمیل موزه کرمانشاه در اولویت قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: تکمیل و بهره‌برداری از موزه کرمانشاه به عنوان یک پروژه نیمه کاره در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل قرار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز پنجشنبه ۱۸ آبانماه در جلسه بررسی طرح محتوایی موزه کرمانشاه که با حضور فاطمه حیدری کارشناس اداره‌کل موزه‌های کشور و کارشناسان اداره‌کل برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه در ابتدا ضمن بررسی وضع موجود و اقدامات انجام شده و عملکرد مشاور پروژه و پیمانکار طرح محتوایی مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: پس از بازدید میدانی ایرادات و اشکالات موجود بررسی و موارد به شکل دقیق باید پیگیری شود تا مشکل موزه حل شود و پس از سال‌ها این پروژه نیمه کاره چندین ساله به سرانجام برسد.

او با تاکید بر اینکه ایجاد موزه یکی از نیازهای اساسی برای میراث‌فرهنگی کرمانشاه است، گفت: امیدواریم با به سرانجام رسیدن این موزه مردم بتوانند از امکانات آن بهره‌مند شوند زیرا در بن بست قرار گرفتن این پروژه به مدت چندین سال غیر قابل قبول است.

فرمانی با تاکید بر اینکه این موضوع یکی از برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل است، گفت: باید تمام توان خود را بکار گیریم تا پروژه موزه کرمانشاه از بن بست خارج و در مسیر اصلاح و تکمیل قرار گیرد.

او افزود: شان تاریخی و فرهنگی استان کرمانشاه آنقدر رفیع و متعالیست که جای خالی این موزه در استان به شدت احساس می‌ شود و قطعا با راه‌اندازی آن می‌توان فرهنگ و تمدن وزین این خطه را به نحو احسن به مردم شناساند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، گفت: آثار و اشیاء تاریخی بسیار زیادی در استان وجود دارد که در حال حاضر امکان نمایش ندارند و با راه‌اندازی موزه می‌توانند در معرض دید عموم قرار گیرند. 

او تصریح کرد: قطعا برقراری این موزه می‌تواند یک فرصت جدید برای گردشگری استان فراهم کند و سالانه هزاران گردشگر را به کرمانشاه بکشاند. 

در ادامه جلسه کارشناسان نقطه نظرات خود را ارائه تا به راه‌کاری عملیاتی برای استارت پروژه دست یابند همچنین مقرر شد تا موارد قانونی در خصوص نحوه مواجهه با پیمانکار بررسی و اقدام شود. 
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402081800969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha