تحویل 283 فلزیاب در کرمانشاه برای معدوم سازی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از تحویل 283 دستگاه فلزیاب و متعلقات توقیف شده در استان کرمانشاه برای معدوم‌سازی به میراث‌فرهنگی استان همدان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به اینکه تعداد زیادی فلزیاب کشف شده در انبار این اداره کل وجود داشت با هماهنگی‌های انجام شده و اخذ مجوزهای لازم از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، این فلزیاب ها برای معدوم شدن تحویل استان همدان شدند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: در این برنامه تعداد 283 دستگاه فلزیاب و متعلقات آن که در طول سال های گذشته توسط نیروهای یگان حفاظت و نیروی انتظامی کشف شده‌ بودند به منظور اطمینان حاصل کردن از عدم بازگشت به چرخه بازار در استان همدان معدوم می شوند.

او گفت: حفاظت از آثار تاریخی یک وظیفه همگانی است و باید همه مردم در کنار هم برای صیانت از آثار تاریخی و جلوگیری از تخریب و تاراج آن ها نهایت تلاش خود را به کار بگیرند.

فرمانی افزود: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمانشاه در کنار نیروی انتظامی و دستگاهای امنیتی نهایت و با حمایت قضایی تلاش خود را برای حفاظت از این آثار به کار می گیرند و با متخلفان این حوزه بدون مماشات برخورد می کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه تصریح کرد: استان کرمانشاه با 4200 اثر شناخته شده که بیش از 2200 مورد آن به ثبت ملی رسیده است از گستردگی و تعدد ویژه ای در حوزه آثار تاریخی برخوردار است که با توجه به تعدد آثار و کمبود نیروی انسانی یگان حفاظت نیازمند حمایت و همراهی مردم است.

او ادامه داد: آثار تاریخی که توسط نسل های گذشته برای ما به یادگار مانده است، به عنوان امانت باید همه تلاش خود را به کار بگیریم تا به آیندگان انتقال یابد.

دستگاه فلزیاب‌های کشف و ضبط شده با حضور جمع دار اموال استان و کارشناسان یگان‌حفاظت استان کرمانشاه به فرمانده یگان‌حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان تحویل داده شد تا به زودی در مراسمی معدوم شوند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082000992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha