همکاری کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی در سامان‌دهی تردد وسایل نقلیه شخصی و تجاری ایران و افغانستان

سند توافقات کمیته مشترک ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای ایران و افغانستان در مراسمی با حضور مدیران عال‌رتبه دو کشور در تهران به امضا رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی، این سند همکاری روز شنبه ۲۰ آبان، در سفر اخیر هیأت عالی‌رتبه اقتصادی ۳۰ نفره حکومت سرپرستی افغانستان به رهبری ملأ عبدالغنی برادر معاون اقتصادی نخست ‌وزیر حکومت این کشور به ایران، به امضا رسید.

طی ۴ بند از سند مذکور بر استفاده از ظرفیت کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی ایران برای سامان‌دهی تردد وسایل نقلیه شخصی و تجاری بین ایران و افغانستان با استفاده از مدارک معتبر بین‌المللی از جمله کارنه دوپاساژ صادره توسط این کانون و ایجاد وحدت رویه تسهیل تشریفات ورود و خروج وسایل نقلیه، تأکید شده است.

در این جلسه آمادگی کانون جهان‌گردی و اتومبیل‌رانی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی صدور و استفاده از مدارک بین‌المللی رانندگی و خودرو و ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله تولید و ارسال پلاک ترانزیت و سایر مدارک بین‌المللی اعلام شد.

طرف افغانستانی نیز آمادگی خود را برای فراهم‌سازی زمینه‌های لازم برای تردد وسایل نقلیه شخصی و تجاری ایرانی از خاک افغانستان به سایر کشورهای آسیای میانه را اعلام کرد.

در این جلسه ۵ سند همکاری اقتصادی و تجاری به ویژه سند توافقات اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور به همراه صورت‌جلسه کمیته مشترک ترانزیت و حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای (ذیل کمیسیون مشترک) توسط مقامات عالی‌رتبه ایران و افغانستان به امضا رسید.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha