۴ رشته صنایع‌دستی در کهگیلویه و بویراحمد احیا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: چهار رشته صنایع‌دستی شامل نمدبافی، چیت بافی، گبه‌بافی و جاجیم‌بافی در استان احیا شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد، سعید طالبی‌پور افزود: این رشته‌های صنایع‌دستی که پیش این‌رو به فراموشی بود با اجرای دوره‌های آموزشی در مناطق شهری و روستایی، معرفی در نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای و برپایی کارگاه‌های زنده در کهگیلویه و بویراحمد احیا شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: با هدف حفظ و احیای مشاغل سنتی، ترویج استفاده از وسایل و کالاهای ساخت تولیدکنندگان داخلی احیای رشته‌های صنایع‌دستی در حال فراموشی در دستور کار است.

او بیان کرد: برای حمایت از رونق تولید این رشته‌های صنایع‌دستی دولت همچنین وام‌های بانکی به متقاضیان پرداخت می‌کند که تاکنون ۱۵ کارگاه در رشته‌های مذکور راه‌اندازی شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای راه‌اندازی این کارگاه‌های صنایع‌دستی ۵۰۰ میلیون‌ تا ۲ میلیارد ریال تسهیلات بانکی به متقاضیان پرداخت‌شده است.

طالبی‌پور گفت: بازارچه صنایع‌دستی شهر یاسوج مهم‌ترین مشکل این حوزه استان بود که با کلنگ زنی این طرح در سفر تیرماه رئیس‌جمهوری در مسیر گره‌گشایی قرارگرفته است.

او افزود: با توجه به نیاز هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد این طرح در زمینی به مساحت ۵هزار مترمربع، دو طبقه و با ۶۰ غرفه اجرا می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: هنرمندان صنایع‌دستی کهگیلویه و بویراحمد به علت نبودن بازارچه صنایع‌دستی محصولات خود را با صرف هزینه‌های هنگفت به استان‌هایی نظیر اصفهان می‌برند که این امر افزون بر هدر رفت وقت و سختی‌های سفر منجر به کاهش درآمد آنان شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082001033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha