ضرورت توسعه مناسبات گردشگری کرمانشاه با عراق

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خارجی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بر ضرورت توسعه مناسبات گردشگری استان کرمانشاه با کشور عراق با توجه به هم مرز بودن این استان با بخش عربی و کُردی تاکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، لیلا اژدری روز یکشنبه ۲۱ آبانماه در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی و سرپرست معاونت گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه با توجه به داشتن مرز مشترک و چند پایانه فعال مسافری بین‌المللی با کشور عراق از ظرفیت ویژه‌ای برای توسعه گردشگری برخوردار است. 

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خارجی کشور افزود: هم مرز بودن کرمانشاه با بخش عربی و کُردی کشور عراق نیازمند توجه ویژه مجموعه مدیریتی استان به توسعه مناسبات گردشگری با این کشور است. 

او ادامه داد: تهیه اقلام تبلیغاتی به زبان‌های عربی و کُردی و توزیع در بازار هدف باید مورد توجه حوزه گردشگری استان قرار گیرد. همچنین با استفاده از ظرفیت شبکه‌های برون مرزی و فضای رسانه‌ای کشور عراق باید توانمندی‌های گردشگری استان معرفی شود. 

اژدری گفت: برگزاری رویدادهای مشترک و نمایشگاه معرفی فرصت‌های گردشگری در کشور عراق از دیگر نکاتی است که به آن باید توجه شود. 

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات گردشگری خارجی کشور اظهار کرد: همچنین برگزاری فم تورهای متعدد برای فعالان گردشگری و افراد موثر در حوزه عراق در استان کرمانشاه را از دیگر ی نکاتی است که می‌تواند در این مسیر تاثیرگذار باشد. 

در این دیدار پیگیری مباحثی همچون رخدادها و رویدادهای مربوط به جاده ابریشم  و گروه اکو و تبلیغات خارجی و  تلاش برای احیا دوباره کرمانشاه ۲۰۲۰ و ...  مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha