شناسایی آثار تاریخی در روستای حسنکدر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرج از شناسایی چند اصله درخت کهنسال و تعدادی میراث ناملموس همچنین میراث منقول برای ثبت در فهرست آثار ملی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی البرز، رضا خلج با اشاره به بازدید از روستای حسنکدر در روز شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ اظهار کرد: طی بازدید صورت گرفته از روستای حسنکدر واقع در بخش آسارا، تعداد چند اصله درخت کهنسال از گونه توت و گردو، میراث منقول شامل پنجره تاریخی و میراث ناملموس شامل آداب و رسوم محلی بخش آسارا برای ثبت در فهرست آثار میراث ملی شناسایی شد.

به گفته خلج پرونده ثبتی درختان کهنسال در فهرست میراث طبیعی ملی در حال انجام است. آثار منقول شناسایی شده شامل یک پنجره چوبی دو لنگه با تزئینات منبت و گره چینی با قدمت بیش ازصد سال است که پرونده ثبتی این اثر به عنوان میراث منقول نیز در حال آماده سازی است.

پس از بازدید جلسه‌ای با بخشدار آسارا و دهیار محترم روستای حسنکدر در خصوص همکاری دو جانبه در زمینه آموزش دهیاران و شوراهای روستاهای بخش در حوزه گردشگری و صنایع دستی مطرح شد. در این جلسه اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کرج آمادگی خود را برای همکاری با بخشداری آسارا برای صدور مجوز بوم‌گردی به خانه های قدیمی اعلام کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082101106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha