جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت شهرستان شاهرود برگزار شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود از برگزاری جلسه بررسی ظرفیت‌های گردشگری سلامت شهرستان شاهرود خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، مرتضی نظری گفت: این جلسه با هدف بررسی راهکارهای توسعه گردشگری سلامت و ظرفیت‌های موجود در بیمارستان بهار شاهرود در حوزه خدمات قابل ارائه به بیماران بین‌المللی روز سه‌شنبه ۱۶ آبان ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود افزود: در این نشست در خصوص پیشنهادهای اجرایی و راهکارهای لازم برای فراهم کردن زمینه مناسب جذب گردشگران سلامت به شهرستان شاهرود تبادل‌نظر شد.

نظری با بیان اینکه راه‌اندازی درگاه‌های اینترنتی در راستای معرفی مجموعه سلامت و تشریح فرآیند درمان به زبان‌های عربی و انگلیسی در دستور کار مجموعه معاونت درمان قرار دارد، گفت: با توجه به وجود زیرساخت‌های مناسب اعم از تجهیزات پزشکی، اساتید شاخص و کادر درمان باتجربه در کنار ظرفیت‌های بسیار مناسب گردشگری، مهم‌ترین عامل در گام اول معرفی ظرفیت‌های پزشکی شهرستان به جامعه هدف در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

او افزود: از برنامه‌های این کارگروه می‌توان به معرفی خدمات درمانی قابل‌ارائه در بیمارستان‌های دارای بخش بیماران بین‌المللی، شناسایی بازار هدف، تهیه بسته‌های گردشگری سلامت، برند سازی، جذب گردشگران سلامت اشاره کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود بابیان اینکه این نوع گردشگری و جذب گردشگران سلامت از کشورهای خارجی ارزآوری را به همراه دارد، گفت: نیاز است تا با همکاری‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی از جمله دانشگاه علوم پزشکی شرق استان و اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، ظرفیت‌های گردشگری سلامت در این شهرستان احصاء و نیازهای هدف گردشگری و سلامت در دیگر کشورها شناسایی شود تا با معرفی پتانسیل‌های گردشگری سلامت شهرستان شاهرود در سطح بین‌المللی، بتوانیم برای توسعه این نوع گردشگری اقدام کنیم.

این جلسه با حضور رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شاهرود، ریاست بیمارستان بهار شاهرود، کارشناس بخش بیماران بین‌الملل، کارشناس گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و فعالان حوزه گردشگری این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha