افزایش تعامل گردشگری کرکوک با تبریز

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی، از برگزاری جلسه‌ای با حضور پروفسور حسین صالح اکبر پژوهشگر حوزه توسعه از شهر کرکوک عراق روز یکشنبه ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش میراث‌ آریا به نقل از روابط عمومی ادراه‌کل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی، احمد حمزه‌زاده تبریز را شهر اولین‌ها خوانده و افزود: تبریز بیش از ۵۰۰ سال پایتخت ایران بوده است. همچنین استان آذربایجان‌شرقی دارای ۴هزار اثر فرهنگی‌ست که ۲هزار مورد از این اثرها به ثبت ملی رسیده‌اند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی افزود: بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان در تبریز قرار دارد، در ماه گذشته روستای تاریخی کندوان در فهرست بهترین دهکده‌های گردشگری جهان ثبت شد. جاذبه‌های گردشگری این خطه از ایران اسلامی می‌تواند برای مردم شهر کرکوک بسیار جذاب و گزینه مناسبی برای سفرهای گردشگری باشد.

او گفت: انعقاد قرارداد بین دانشگاه‌های دو شهر تبریز و کرکوک برای حفاظت هرچه بهتر از میراث‌فرهنگی و رد و بدل کردن تجربیات صاحب‌نظران، کمک شایانی در جهت انتقال تجربیات طرفین می‌کند.

حمزه‌زاده افزود: بهره‌برداری صحیح از اشتراکات فرهنگی و زبانی دو شهر تبریز و کرکوک در شناساندن تبریز و کرکوک برای ساکنان دو شهر زیبا در دستور کار طرفین قرار گیرد. همچنین آژانس های گردشگری تبریز برای راحتی بیشتر گردشگران و تجربه سفری بی‌دغدغه، گزینه مناسبی برای مردم کرکوک است.  

در آخر مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: در جهت برپایی غرفه مشترک عراق با استان آذربایجان‌شرقی، بالاخص تبریز و کرکوک در هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، رایزنی‌هایی صورت گرفت.

افزایش تعامل گردشگری کرکوک با تبریز

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha