اقامتگاه‌های بوم‌گردی در البرز گسترش می‌یابند/ اهتمام ویژه برای سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی 

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز اولویت توسعه واحدهای اقامتی استان را بوم‌گردی عنوان کرد و گفت: در فاز اول، ایجاد ۴۰ واحد بوم‌گردی در استان تکلیف شده است.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، جلسه هماهنگی و هم‌اندیشی در خصوص موضوعات حوزه گردشگری استان با حضور مدیر کل، معاون گردشگری و کارشناسان و رؤسای شهرستان‌ها روز سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.

در این جلسه موضوعاتی از جمله نظارت بر فعالیت تأسیسات گردشگری و پروژه‌های سرمایه‌گذاری و سرویس‌های بهداشتی، گسترش اقامتگاه‌های بوم‌گردی، سامان‌دهی روستاهای هدف گردشگری، تمدید مجوز فعالیت واحدها، بررسی نحوه مشارکت در نمایشگاه بین‌المللی‌گردشگری و ثبت رویدادهای گردشگری استان مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این جلسه رحیم خاکی با اشاره به اینکه ایجاد ۴۰ اقامتگاه بومگردی در استان مد نظر است، اظهار کرد: البرز در مجاور پایتخت، استان تعطیلات به شمار می‌رود و بیشترین تمایل گردشگران به اقامت در روستاهای البرز است.  

مدیرکل میراث فرهنگی البرز با اشاره به ظرفیت‌های بالای البرز در زمینه گردشگری روستایی بیان کرد: باید توجه ویژه‌ای نسبت به صدور مجوزهای بوم‌گردی وجود داشته باشد و روند تشکیل پرونده ایجاد واحدهای بوم‌گردی تسریع شود.

خاکی موضوع سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی را با توجه به تأکید مقام عالی وزارت دارای اهمیت ویژه عنوان کرد و گفت: همگام کردن سایر دستگاه‌ها و رایزنی با فرمانداران در خصوص اهمیت سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی برای تکمیل زنجیره ارائه خدمات به گردشگران از اهمیت زیادی برخوردار است.

او ادامه داد: همچنین معرفی اماکن جدید که قابلیت احداث سرویس های بهداشتی دارند مد نظر قرار بگیرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز نظارت بر روند عملی شدن موافقت‌های اصولی و نظارت بر اجرا مطابق با مجوز اخذ شده توسط شهرستان ها را امری مهم برشمرد و تصریح کرد: نظارت مستمر بر پروژه‌های سرمایه‌گذاری و همچنین تأسیسات گردشگری شامل واحدهای اقامتی، پذیرایی و دفاتر خدمات مسافرتی باید تشدید شود. 

خاکی آموزش جوامع محلی و روستایی استان را یکی از اقدامات مهم برشمرد و گفت: برای توسعه گردشگری کشاورزی لازم است علاوه بر آموزش جوامع محلی، هماهنگی بین دستگاهی به خصوص با سازمان جهاد کشاورزی صورت بگیرد.

او همچنین بر برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی توسعه گردشگری روستایی با رویکرد بوم‌گردی، گردشگری کشاورزی و روستاهای جهانی تأکید کرد. 

در این جلسه اهتمام شهرستان‌ها در خصوص ثبت رویدادهای گردشگری شامل انواع جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها مد نظر قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082301263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha