عملیات مرمت کلیسای هاکوپ شازند مرکزی به پایان رسید

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند از پایان عملیات مرمت کلیسای هاکوپ مقدس کلاوه در این شهر خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، محمد اتابکی گفت: عملیات پاکسازی، عملیات آجری، همسطح سازی، اجرای اندودکاری گچ، رنگ آمیزی درب و پنجره‌ها و مرمت درب ورودی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال به اتمام رسید.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان شازند بیان کرد: کلیسای سنت هاکوپ در سال ۱۷۱۸ میلادی برای عبادت احداث شده است، این کلیسا ۳۰۰ ساله در محله کلاوه این شهر واقع شده است.

اتابکی افزود: کوچ بزرگ ارمنیان به داخل فلات ایران در زمان شاه عباس آغاز شد و به دستور او پنج هزار نفر از ارمنیان جلفای نخجوان به نزدیکی اصفهان و منطقه جلفا سکونت کردند و عده‌ای دیگر هم به اراک و روستاهای آن از جمله شازند و کلاوه است. هر ساله در این مکان مقدس به مناسبت عید عرج حضرت مریم توسط ارامنه انجام شده است.

او افزود: کلیسای هاکوپ مربوط به دوره صفویه است و این اثر در تاریخ ۲۸ شهریور ۱۳۸۶ با شماره ۱۹۶۸۶ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401269

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha