تشدید نظارت بر واحدهای خدماتی و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی استان سمنان

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از تشدید نظارت بر واحدهای خدماتی و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان، امیر کرم‌زاده ضمن اشاره به اینکه استان سمنان در مسیر زائران علی ابن موسی‌الرضا(ع) است، گفت: از ابتدای سال تاکنون نظارت بر تأسیسات گردشگری، واحدهای خدماتی و سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی استان برای رفاه حال مسافران و زائران در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: با تأکید بر ساماندهی سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی، نمازخانه‌ها از محل اعتبارات این اداره کل، اقداماتی شامل نصب تابلوهای سرویس بهداشتی در محورهای مواصلاتی، برچسب سامانه پاسخگویی به شکایات، تعویض شیرآلات و ... در سطح استان انجام‌شده است.

کرم‌زاده گفت: نظارت‌ها بر تأسیسات گردشگری و پروژه‌های عمرانی زیرساختی در سطح استان باهدف اجرای کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی، رعایت نرخ نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، بررسی نحوه ارائه خدمات و رعایت ضوابط و مقررات مربوطه برای فراهم آوردن زمینه سفری ایمن برای مسافران و زائران در استان به‌صورت مداوم انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه وضعیت سرویس‌های بهداشتی در مسیرهای بین‌راهی و دیگر اماکن، باید در شأن گردشگران باشد و این امر مورد تأکید مقام عالی وزارت است، افزود: اداره کل میراث فرهنگی استان در راستای وظایف خود، برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران، نظارت بر سرویس‌های بهداشتی را افزایش داده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان با تأکید بر اینکه خدمات مطلوب در توسعه گردشگری استان سمنان نقش مهمی دارد، افزود: سامان‌دهی مراکز خدماتی و سرویس‌های بهداشتی در مسیر تردد مسافران و گردشگران از مهم‌ترین برنامه‌های در دست اقدام اداره میراث استان سمنان است که ضمن جذب گردشگر، با افزایش مدت ماندگاری مسافر منجر به کاهش تصادفات جاده می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082401326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha