حضور ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی در جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از حضور۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی در شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام گلستان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری روز چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در جلسه هماهنگی برگزاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام که با حضور علی‌محمد زنگانه استاندار گلستان و جمعی از مسئولان و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان به‌عنوان روسا و نمایندگان کمیته‌های شانزدهمین جشنواره در استانداری گلستان برگزار شد، گفت: ایجاد شورونشاط اجتماعی یکی از مهم‌ترین عوامل مهم در برگزاری این جشنواره و رویداد فرهنگی و گردشگری باشکوه است.

دبیر شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین تصریح کرد: این جشنواره می‌تواند یکی از عوامل مهم در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های استان در حوزه‌های مختلف باشد.

او خاطرنشان کرد: شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان‌ماه لغایت ۳ آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

ساوری یادآور شد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته تاکنون ۲۵۰ هنرمند صنایع‌دستی و هنرهای سنتی از سراسر کشور و همچنین حدود ۲۳ گروه موسیقی و آیینی اقوام مختلف در این دوره از جشنواره حضور خواهند یافت.

او همچنین افزود: در بخش روستایی و عشایری شانزدهمین جشنواره تاکنون هفت سازه روستایی و ۲۴ سیاه‌چادر ظرفیت و توانمندی‌های اقوام مختلف استان و کشور را در معرض نمایش قرار می‌دهند.

در این جلسه مسئولان کمیته‌ها و ساختار تشکیلاتی شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین معرفی‌شده و وظایف کمیته‌های مختلف معین شد.

در پایان این نشست از دست‌اندرکاران و برگزارکنندگان دوره پانزدهم جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در سال ۱۴۰۱ تقدیر و تجلیل صورت گرفت.

شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از ۲۹ آبان‌ماه لغایت ۳ آذرماه سال جاری به مدت پنج روز در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان گلستان در گرگان میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082501358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha