بناهای تاریخی بدون کاربری رها نشوند/ اعتبار ۸۰ میلیارد ریالی برای زیرساخت‌های گردشگری بهبهان

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان با بیان این‌که بناهای تاریخی نباید پس از مرمت، بدون کاربری رها شوند، گفت: ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان بهبهان در نظر گرفته شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، علی حداد روز گذشته در بازدید از قلعه‌مدرسه خیرآباد و روستای هدف گردشگری خائیز اظهار کرد: بناهای تاریخی که کاربری نداشته باشند، به‌مرور زمان تخریب می‌شوند و از این‌رو نباید پس از مرمت، بدون کاربری رها شوند.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان تأکید کرد: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با تعیین تکلیف تملک بناهای تاریخی، می‌توانند زمینه جذب مشارکت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان را فراهم کنند و در راستای توسعه صنعت گردشگردی و ایجاد اشتغال در شهرستان گام بردارند.

او با اشاره به این‌که ۸۰ میلیارد ریال اعتبار برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری شهرستان بهبهان درنظر گرفته شده است، گفت: منطقه خائیز و بنای تاریخی قلعه‌مدرسه، توان گردشگری بالایی دارند که با مشارکت سایر دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی، شاهد رشد گردشگری بهبهان خواهیم بود.

حداد با بیان این‌که چراغ‌های بنای تاریخی قلعه‌مدرسه پس از چندین سال خاموشی توسط اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بهبهان روشن شد افزود: این بنا به بخش خصوصی واگذار شده است که در حفظ این بنای با ارزش تأثیر بسزایی خواهد داشت.

او اضافه کرد: ایجاد یک اقامتگاه بومگردی در روستای هدف گردشگری خائیز نیز در دستورکار قرار گرفته است که به ایجاد اشتغال کمک می‌کند.

سرپرست میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان خاطرنشان کرد: نزدیکی به استان‌های همجوار، فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از مزیت‌های شهرستان بهبهان است و بر همین اساس، دهیاری‌های روستاهای شهرستان بهبهان باید رویکرد روستاهای فعال در حوزه گردشگری را مدنظر قرار دهند.

در ادامه، سیدولی‌الله موسوی، فرماندار شهرستان بهبهان نیز در این بازدید با بیان این‌که براساس دستور استاندار خوزستان، رشد ۸.۶ درصدی اقتصادی استان باید محقق شود، گفت: رشد و توسعه گردشگری نقش مهمی در رشد اقتصادی دارد.

در این بازدید طرح گردشگری روستای هدف گردشگری خائیز، بنای قلعه‌مدرسه خیرآباد و سامان‌دهی محوطه‌های باستانی، پل خیری محمدخان و بناهای تاریخی ازجمله کاروانسرا، حمام بکان و خانه نجف‌خان و خانه اخوان و... بررسی شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082601431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha