نخستین جلسه شورای راهبردی پایگاه ملی محوطه تاریخی سیروان ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری نخستین جلسه شورای راهبردی پایگاه میراث ملی محوطه تاریخی سیروان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، امروز ۲۷ آبان‌ماه جلسه نخستین جلسه هیئت راهبردی پایگاه ملی محوطه تاریخی سیروان با حضور رائد ناصری فر معاون میراث‌فرهنگی و رئیس هیئت راهبردی پایگاه، نمایندگان ادارات کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های ایلام، کارشناسان اداره‌کل میراث‌فرهنگی و پایگاه ملی محوطه تاریخی سیروان برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: این جلسه در رابطه با مهم‌ترین موضوعات مرتبط با این پایگاه از جمله جابجایی روستای سرابکلان با هدف حفاظت و حراست از شواهد فرهنگی این محوطه تاریخی، سنگ فرش نمودن مسیر اصلی تردد در روستای سرابکلان با هدف حفظ سیمای بافت تاریخی این روستا در آینده، بررسی درخواست‌های مردمی و دیگر ادارات شهرستان سیروان در زمینه چگونگی انجام فعالیت عمرانی و زیرساختی در این روستا، بحث و تبادل نظر و مصوباتی مقرر شد.

شریفی افزود: شهر تاریخی سیروان مربوط به دوره ساسانیان است و در شهرستان سیروان، روستای سراب کلان واقع شده و این اثر در سال ۱۳۸۰ با شمارهٔ ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

او تصریح کرد: این شهر در دوران شکوه و عظمت خود مرکز ایالت ماسبذان از شهرهای مهم و آباد ایران در دوره ساسانی بوده و وجود پل‌ها، راه‌ها، محوطه‌ها، قلعه‌های فراوان و سکونت‌گاه‌های باستانی در این محوطه گویای اهمیت این شهر است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082701451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha