ثبت ۵ رویداد در فهرست رویدادهای گردشگری تویسرکان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از ثبت ۵ رویداد فرهنگی و گردشگری تویسرکان در فهرست رویدادهای گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان، اسحاق ترکاشوند گفت: در راستای تحقق موضوع «ساماندهی و حرفه‌ای سازی گردشگری» وزارت میراث‌فرهنگی اقدام به فراخوان ثبت رویدادهای گردشگری شهرستان‌ها در سراسر کشور کرد که در این راستا ۵ رویداد گردشگری-فرهنگی اعم از جشن گردو تکانی، جشنواره مبل و منبت گلریز روستای اشترمل، گرامی داشت مقام میررضی، جشنواره فرش دستباف و جشنواره توت عسل روستای آرتیمان در این سامانه به ثبت رسید.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: شهرستان تویسرکان به دلیل برگزاری جشنواره‌های مختلف رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

ترکاشوند تصریح‌ کرد: در این بین جشن گردوتکانی تنها رویداد استان است که در سطح منطقه ای به ثبت رسیده است و مابقی رویدادها در سطح استانی ثبت شده‌اند. 

او گفت:  ثبت رویدادها گام نخستی در راستای توسعه گردشگری شهرستان است که قطعا با مشارکت دستگاه‌های متولی و اجرایی شهرستان و نیز استمرار برگزاری این جشنواره منتج به رونق اقتصادی منطقه می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha