شانزدهمین جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین در گلستان آغاز به‌کار می‌کند

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان از آغاز به کار این جشنواره از فردا دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه در گرگان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدجواد ساوری امروز یکشنبه ۲۸ آبان‌ماه ۱۴۰۲، گفت: شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین از دوشنبه ۲۹ آبان در گرگان آغاز می‌شود و تا ۳ آذر به مدت پنج روز ادامه دارد.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین خاطرنشان کرد: در این جشنواره صنایع‌دستی، سوغات و غذاهای سنتی اقوام و استان‌های کشور و همچنین کشورهای افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان، در غرفه‌های مختلف، عرضه می‌شود.

او افزود: گروه‌های هنری در این جشنواره به اجرای موسیقی و آئین‌های سنتی خواهند پرداخت. در هر روز برگزاری هم خوانندگانی مطرح ملی اجرا خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان بیان کرد: در این دوره، حضور فعال گروه‌های سیاه‌چادر، مزارع گردشگری و بخش روستایی و عشایری را نیز خواهیم داشت.

او گفت: برگزاری بخش‌های علمی و پژوهشی و نشست‌های تحقیقاتی با محوریت جزیره آشوراده، دیوار تاریخی گرگان و بافت تاریخی هم در این جشنواره، برنامه ریزی شده است.

او افزود: از سفرای کشورهای همسایه نیز برای حضور در این جشنواره دعوت شده است.

ساوری اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۸۰۰ هزار نفر از این جشنواره دیدن کنند.

دبیر شانزدهمین دوره جشنواره فرهنگ و اقتصاد اقوام ایران‌زمین خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۱۶ تا ۲۲ از این جشنواره دیدن کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402082801609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha