تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان از تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی خرم‌آباد خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عطا حسن‌پور با اعلام این خبر گفت: در راستای ثبت جهانی دره خرم‌آباد، تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی انجام شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اظهار کرد: در ادامه تدوین پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد و قلعه فلک‌الافلاک امروز گام دیگری در راستای رفع موانع و مشکلات پیش روی این پرونده با تخریب سازه‌های غیرمجاز دامنه غار کنجی برداشته شد.

او ادامه داد: این عملیات با پیگیری‌های رازانی مدیرکل بازرسی استان و دستور قضایی شاهون‌وند دادستان شهرستان خرم‌آباد و با همکاری اداره‌کل منابع طبیعی، شهرداری خرم‌آباد، نیروی انتظامی و یگان حفاظت میراث فرهنگی، پس از ۱۸ سال در حد فاصل قبرستان سراب‌یاس و غار پیش از تاریخی کنجی انجام شد.

حسن‌پور اذعان کرد: با این اقدام جهادی و فوری، مسیر دسترسی به غار کنجی باز و در آینده با همکاری شهرداری و اداره‌کل راه و شهرسازی، بهسازی مسیر غار نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با بیان اینکه این اقدام مهم با توجه به اهمیت پرونده و در راستای رفع موانع ثبت جهانی دره خرم‌آباد صورت گرفته اضافه کرد: غار کنجی یکی از غارهای پیش از تاریخ دره خرم‌آباد و یکی از عناصر مهم پرونده ثبت جهانی دره خرم‌آباد است که برای نخستین بار در دهه ۶۰ میلادی توسط باستان شناسان آمریکایی مورد کاوش قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090100027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha