تابلو راهنمای گردشگری شهر مامونیه مرکزی نوسازی شد

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه گفت: تابلوهای معرفی اماکن تاریخی و جاذبه‌های گردشگری یخچال مهدی آباد و محوطه تاریخی سرقلعه شهر مامونیه شهرستان ساوه به‌روزرسانی و بازسازی شدند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، زهرا رنجبر گفت: تابلوهای  معرفی یخچال تاریخی مهدی آباد و محوطه تاریخی سرقلعه شهر مامونیه شهرستان ساوه با اختصاص اعتباری بالغ بر 330 میلیون ریال بازسازی و نصب شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان زرندیه بیان کرد: این تابلوها به دلیل گذشت زمان و به دلیل فرسایش و دیگر عوامل فیزیکی در طول زمان مستهلک و نیاز به تعویض و ترمیم داشتند از این رو  عملیات ساماندهی تابلوها در دستور کار قرار گرفت.

 او نصب تابلوهای راهنما برای هدایت گردشگران و معرفی جاذبه‎ های تاریخی را موضوعی ضروری دانست و تصریح کرد: به طور کلی تابلوهای به کار رفته در محل محوطه‌ها جزو مواردی هستند که هر دو یا سه سال یک بار باید تعویض شوند، چراکه این به دلیل شرایط آب و هوایی ممکن است آسیب ببینند و نیاز به تعویض و بازسازی داشته باشند.

رنجبر با بیان این‎که تابلوهای راهنما از جمله مهمترین منابع اطلاع رسانی به گردشگران و مسافران هستند، تاکید کرد: نصب تابلوهای گردشگری به ویژه در محوطه های تاریخی و ثبت جهانی نقش ویژه‌ای در توسعه گردشگری استان خواهد داشت.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha