افتتاح کارگاه چرم دوزی در کرمانشاه

یک کارگاه چرم دوزی در شهر کرمانشاه با سرمایه‌گذاری ۳۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، روز پنجشنبه ۲ آذرماه با حضور داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه و رئیس بانک کارآفرینی امید یک کارگاه صنایع‌دستی چرم دوزی در شهر کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه در بازدید از این مجموعه اظهار کرد: این کارگاه چرم دوزی توسط دو نفر از بانوان صنعتگر استان با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است.

او افزود: این مجموعه از محل اعتبارات تبصره ۱۸ مبلغ ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات دریافت کرده است. در این کارگاه به طور مستقیم برای ۸ نفر اشتغال ایجاد شده است.

فرمانی ادامه داد: چند موضوع در حوزه صنایع‌دستی برای ما حائز اهمیت است که یک مورد آن گسترش رشته‌های صنایع‌دستی و اقتصادی کردن آن‌ها با افزایش تولید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، تصریح کرد: توجه به بسته‌بندی، خلاقیت و نوآوری از دیگر مواردی است که باید در حوزه صنایع‌دستی مورد توجه قرار گیرد. یکی از مصداق‌های این موضوع کارگاهی است که امروز شاهد بهره‌برداری از آن هستیم که با ایجاد اشتغال مناسب و با خلاقیت و نوآوری به افزایش تولید در این زمینه کمک می‌کند.

او گفت: این مجموعه با ابتکار و نوآوری که در بحث چرم دوزی داشته است می‌تواند ظرفیت بسیار مناسبی برای تامین بخشی از نیاز بازار ارائه کند. این نوید بسیار خوبی است که رشته‌های صنایع‌دستی ما در بحث اقتصاد مقاومتی که الان یکی از ضرورت‌های کشور ما است بتواند مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، در خاتمه اظهار کرد: برنامه‌هایی برای بهبود بسته‌بندی و صدور کالاهای صنایع‌دستی خصوصا به کشور عراق در دستور کار حوزه آموزش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمانشاه قرار دارد. 

در استان کرمانشاه ۶۰ رشته صنایع‌دستی فعال وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha