زنجیره ارزش سنگ‌های قیمتی خوسف خراسان جنوبی تکمیل می‌شود

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور گفت: امیدوارم بتوانیم با تعیین بوم کسب و کار سنگ‌های قیمتی و تکمیل زنجیره ارزش برای خوسف، این‌ نگین گمشده کویر را با یک نام ویژه و برندینگ خاص ایجاد کنیم.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی روز پنج‌شنبه 2 آذرماه 1402 در حاشیه بازدید از پهنه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی خوسف بیان کرد: تمام تلاش ما این است خوسف را جهان بشناسد، این گنج پنهان را کشف کنیم و با احترام به طبیعت و هنر و در نظر گرفتن همه شرایط سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، فرهنگی و سایر نام خوسف را در جهان پرآوازه کنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور ادامه داد: این مسئولیت ماست و از همین ماه تمام تلاش خود را به همت همه مسئولان برای تکمیل زنجیره ارزش سنگ‌های قیمتی خوسف بکار می‌گیریم.

جلالی تصریح کرد: آنچه در زمین و آسمان است برای بهره‌برداری انسان آفریده شده و انسان هوشمند و هنرمند از هر آنچه در زمین است هنر می‌آفریند.

او بیان کرد: این جا مزرعه سنگ‌های قیمتی و ارزشمندی است که به مدد هنر هنرمندان و دست صنعتگران خوسف می‌تواند تبدیل به ثروت شود.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور تصریح کرد: این جا مواد اولیه سنگ‌های گرانبها و تراش سنگی وجود دارد که در جهان نمونه است، ما ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داریم که این، مسئولیت ما را برای بهره‌برداری درست و تولید ثروت بیشتر می‌کند تا بتوانیم در گام دوم انقلاب اسلامی در پیشران پیشرفت از این ظرفیت‌های خدادادی استفاده کنیم.

جلالی عنوان کرد: این سنگ‌ها سطح ظاهری این دشت است، در زیر آن حتما سنگ‌های قیمتی‌تری است که نشان می‌دهد می‌توانیم زنجیره ارزش را از تولید، توزیع، طراحی و ایجاد محصول‌های جدید کامل کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090200099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha