نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی نمره قبولی گرفت

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی از حیث ساختاری، نظم و نوع برقراری، نمره قبولی گرفت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مریم جلالی پنج‌شنبه شب ۲ آذرماه ۱۴۰۲ در حاشیه بازدید از نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی بیان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی وجوه مختلفی را دنبال می‌کند و دارای اهداف مختلفی است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: ابتدا اینکه نمایشگاه یک همگرایی فرهنگی و ابتهاج اجتماعی است و یک تبادل نسلی و دانشی می‌آورد و می‌تواند تجربه‌های تجاری و داد و ستد برندهای مختلف را محقق کند.

جلالی اضافه کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که الان مردم دارند اینکه انتظار فروش بالا را داشته باشیم زیاد است، مخصوصا اینکه صنایع‌دستی هنوز نتوانسته کاربردی شده، به نیاز مردم گره بخورد و بیشتر تزیینی بوده و در اولویت‌ نیازهای خانواده قرار نمی‌گیرد. 

او تصریح کرد: دیدن و رصد کردن نمایشگاه صنایع‌دستی سلیقه مردم را تغییر و برای فروشندگان این زمینه را فراهم کند تا سلیقه مردم را بدانند.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی عنوان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی خراسان جنوبی هم از حیث نظم برگزاری و هم اینکه تم محور بود و هنر دست و سنگ را به نمایش گذاشته بود و براساس مزیت رقابتی استان یعنی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی برپا شده بود در حوزه آموزش، فرآوری و فروش می‌تواند هم افزایی بیاورد.

جلالی عنوان کرد: در محل نمایشگاه هنرمندان با یکدیگر گفتگو می‌کنند و روش‌های جدید بازاریابی را پیدا می‌کنند و این برای ارتقای زیست بوم آن کسب و کار مهم است. 

او یادآور شد: امیدواریم نمایشگاه فقط نمایشگاه و فروشگاه نباشد بلکه بتواند پایگاهی برای حفظ میراث قدیمی و باز زنده‌سازی هنرهایی که از بین رفته و رونق اقتصادی برای کسانی که بتوانند چرخه بازار را تامین کنند.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی افزود: امسال قرار بود در ۹ منطقه نمایشگاه برگزار کنیم که با همگرایی شهری مسئولان استان، این عزم سبب شد یک نمایشگاه به ۹ منطقه افزوده و نمایشگاه بیرجند را نیز برگزار کنیم.

جلالی بیان کرد: امیدواریم بتوانیم زیست بوم صنایع‌دستی را کامل کنیم و به آن رونق اقتصادی بدهیم چون نمایشگاه می‌تواند ظرفیتی فوق‌العاده برای گردشگری و صنایع‌دستی باشد.

او اظهار داشت: بازار باید جایی باشد که مشتری هست، اینکه بازارچه ایجاد کنیم اما نتوانیم‌ محصول کاربردی و مورد نیاز مشتری را فراهم کنیم فقط هدررفت سرمایه است.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: در آمایش سرزمینی و پیدا کردن جایگاه درست برای بازارچه‌های دائمی باید فکر کنیم.

جلالی عنوان کرد: امسال قرار بود در ۹ منطقه نمایشگاه برگزار کنیم که با همگرایی شهری مسئولان استان، این عزم سبب شد یک نمایشگاه به ۹ منطقه افزوده و نمایشگاه بیرجند را نیز برگزار کنیم.

او افزود: معاونت صنایع‌دستی ایده‌ای به نام «ایران کوچک» را دنبال می‌کند یعنی در مراکز استان‌ها باید ایران کوچک داشته و بجای نمایشگاه‌های دوره‌ای پایگاهی برای صنایع‌دستی کل کشور داشته باشیم.

جلالی عنوان کرد: دوره برنامه‌ریزی تک ساحتی گذشته و باید به آموزش، نمایش، ارایه و تبادل نسلی فکر کنیم.

او ادامه داد: درواقع هر جا صنایع‌دستی هست ابتهاج خانوادگی، شادی و نشاط اجتماعی و رونق اقتصادی هست و حتی در زمینه دیپلماسی عمومی و فرهنگی هم می‌توانیم حرف بزنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090300136
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha