جلسه سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی میراث‌فرهنگی ایلام برگزار شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از برگزاری جلسه سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی با نمایندگان دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام، فرزاد شریفی مدیرکل استان امروز ۴ آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی جلسه‌ای با حضور نمایندگاه دستگاه‌های بهداشت و درمان، شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی، اوقاف و امورخیریه و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و ... برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام درابتدای این جلسه گفت: استان ایلام در بحث ترانزیتی، گردشگری مذهبی و حمل و نقل خوشبختانه جزو استان‌های برتر است و اقدامات خوبی در بحث سامان‌دهی سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌های بین‌راهی در مسیر انجام شده است.

شریفی افزود: با عنایت به اهمیت زیرساخت‌های اربعین و اهتمام ویژه استاندارایلام به این مقوله به ویژه در بحث سرویس‌های بهداشتی در سطح استان با یک رویکرد جهادی و انقلابی در سال جاری تعداد ۸۱۶ چشمه سرویس بهداشتی جدیدالاحداث در ۸ شهرستان استان ایلام در ۴۴ نقطه، از محل اعتبارات ویژه اربعین به مبلغ ۶۸۰ میلیار ریال احداث شده و همچنین به همت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اعتباری به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال برای مرمت و تجهیز و احیای سرویس‌های بهداشتی سطح استان اقدام شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام یادآور شد: تعداد ۱۸ چشمه بهداشتی و ۲ حمام در منطقه عملیاتی قلاویزان شهرستان مهران جهت رفاه حال کاروان‌های راهیان نور با مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت، احداث شده است.

شریفی در این جلسه در راستای استانداردسازی نمازخانه‌های بین راهی و بررسی مسائل و مشکلات سرویس‌های بهداشتی سطح استان و همچنین توسعه نظارت‌ها و بهبود شرایط موجود تا رسیدن به وضع مطلوب به تشکیل کارگروه نظارت از اماکن بهداشتی توسط نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و این اداره‌کل به‌صورت مسیری دو بار در ماه از جمله گام‌هایی است که دراولویت اجرا قرار دارد.

او ادامه داد: در پایان این نشست هر یک از اعضای حاضر دراین نشست نیز نسبت به ارائه حمایت‌های متنوع از سوی ارگان‌های اجرایی مربوطه اعلام آمادگی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha