اهدای نشان زرین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به استاد شاهی اردبیلی

آیین بزرگداشت مقام فرهنگی و ادبی و اهدای نشان زرین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به عسگر شاهی ‌اردبیلی، شاعر و ادیب با حضور جمعی از استادان، شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی در تالار شهید مطهری برگزار شد.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل، آیین بزرگداشت مقام فرهنگی و ادبی عسگر شاهی ‌اردبیلی، شاعر و ادیب و اهدای نشان زرین انجمن آثار و مفاخر فرهنگی با حضور جمعی از استادان، شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب فارسی در تالار شهید مطهری برگزار شد.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ابتدای این آیین در سخنانی گفت: تردیدی نیست که استان اردبیل، خطه‌ای مفاخرخیز است، از شیخ صفی‌الدین تا محقق اردبیلی و استاد شاهی اردبیلی، بسیاری از فرهیختگان، مفاخر و مشاهیر این دیار، تأثیر قابل توجهی بر فرهنگ ایران داشته و دارند.

محمود شالویی افزود: استاد شاهی اردبیلی در آثار خود معارف حکمی و عرفانی را به نیکویی درآمیخته و به دقت استنادات و شواهد خویش را نیز بیان کرده است.

او تاکید کرد: آنچه استاد شاهی بیان می‌کند در حقیقت از درون او می‌جوشد و می‌خروشد و این از خصائل حکیمان است، استاد شاهی اردبیلی از آن دست استادانی است که گذشته پرافتخار ما را با امروز پیوند می‌زند تا ارتباط ما با فرهنگ و اندیشه غنی و پرافتخار ایران‌زمین همواره پایدار بماند.

در پایان این آیین، نشان زرین و لوح تقدیر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به این شاعر و ادیب اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha