دفاتر خدمات مسافرتی آذربایجان غربی برای جذب گردشگری خارجی فعال‌تر شوند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی در کنار فرستادن مسافر به کشورهای همسایه برای جذب گردشگران این کشورها در استان نیز باید فعال شوند

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، مرتضی صفری در نشست هم‌اندیشی با مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه برای انجام کارهای بزرگ باید افکار بزرگ داشت و از نگاه‌های جزیره‌ای و محدود پرهیز کرد، گفت: برای توسعه و رونق گردشگری در استان همه باید دست در دست هم داده و نسبت به معرفی ظرفیت‌های گردشگری و تاریخی استان تلاش کنیم تا مدت ماندگاری گردشگر در استان هم افزایش یابد. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی افزود: برخورد با فعالان غیرمجاز در حوزه گردشگری در دستور کار جدی این اداره‌کل قرار داشته و در این راستا با کسی تعارف نداریم چرا که این افراد با فعالیت‌های غیرقانونی، مشکلاتی را برای افراد دارای مجوز ایجاد کرده و از نظر اقتصادی ضربه بزرگی را هم به آنها وارد می‌کنند زیرا که هیچگونه مالیات، اجاره و عوارضی پرداخت نمی‌کنند. 

او با اشاره به اینکه هر ساله جشنواره‌ای برای معرفی آژانس‌های خدمات مسافرتی و گردشگری استان برگزار می‌شود، ادامه داد: همچنین دفاتر باید به‌صورت حرفه‌ای فعالیت کرده و از افراد متخصص در این حوزه استفاده کنند. 

صفری تصریح کرد: باید مشکلات موجود در حوزه گردشگری مورد آسیب‌شناسی قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام شود تا زمینه لازم برای توسعه و رونق گردشگری در استان فراهم شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: مسئولان ارشد استان به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی توجه ویژه دارند و باید از این فرصت استفاده و با ارائه ایده‌های جدید برای رونق و توسعه گردشگری اقدامات بزرگی انجام داد .

او اضافه کرد: تملک مدرسه هدایت و خانه انصاری ارومیه از جمله دستاوردهای مهم بوده که با مساعدت ویژه استاندار محترم آذربایجان غربی محقق شده است و در این راستا جا دارد از مدیرکل راه و شهرسازی و مدیرکل آموزش و پرورش استان قدردانی کرد. 

صفری با اشاره به راه‌اندازی موزه پلیس در ارومیه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های این اداره‌کل برای توسعه گردشگری راه‌اندازی موزه‌های تخصصی از جمله موزه آب،ورزش ، والیبال ،صنعت و ... در استان است. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به ساماندهی مسجد جامع ارومیه گفت: تاکنون ۳.۵ میلیارد تومان برای ساماندهی مسجد جامع ارومیه هزینه شده است. 

او با بیان اینکه گردشگری به‌عنوان یک صنعت سبز می‌تواند یکی از پیشران‌های توسعه در استان باشد، تصریح کرد: در حال حاضر ۵۰ پروژه سرمایه‌گذاری در سطح استان در حال اجرا است که با اتمام آنها یک هزار و ۶۰۰ تخت اقامتی به تعداد تخت‌های استان افزوده می‌شود و نیز ۸۰ طرح مرمتی در سطح استان در حال انجام است. 

صفری خاطرنشان کرد: افزایش تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها، شرکت در نمایشگاه‌های خارجی، ساماندهی گردشگری سلامت و راه‌اندازی اپلیکیشن گردشگری از جمله اولویت‌های این اداره‌کل هستند. 

تسهیل تردد مسافران خارجی از مرز، ارائه تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ به دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، ضرورت همکاری اداره‌کل راهداری و پلیس‌راه با دفاتر، ضرورت برگزاری تور آشناسازی برای دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، تشدید برخوردها با فعالان غیرمجاز گردشگری و ... از جمله مطالبات و خواسته‌های مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در این نشست بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090400178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha