دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج در کرمانشاه برگزار می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه از برگزاری دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج با همکاری بسیج هنرمندان کشور و مرکز مقاومت بسیج وزارت میراث‌فرهنگی خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، داریوش فرمانی روز شنبه ۵ آذرماه در دیدار با مسئولان بسیج استان اظهار کرد: مرحله استانی دومین جشنواره ملی صنایع‌دستی بسیج اوایل دی ماه با همکاری بسیج استان در کرمانشاه برگزار می‌شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، افزود: این جشنواره برای حمایت از هنر ماندگار جامعه هنرمندان و هم افزایی هنرمندان و صنعتگران بسیجی در رشته صنایع‌دستی به‌ویژه در مناطق کم‌تر برخوردار برگزار می‌شود. 

او ادامه داد: این جشنواره برای احیای هنر صنایع‌دستی و هنرهای منسوخ شده به‌عنوان هنر تمدن ساز و تلاش برای اتصال شبکه تولید به شبکه توزیع با استفاده از ظرفیت‌های موجود در وزارت میراث‌فرهنگی و سازمان بسیج هنرمندان برگزار می‌شود. 

فرمانی گفت: یکی از چشم اندازهای مهم و مورد تاکید این جشنواره رونق و زنده نگه داشتن رشته‌های در حال منسوخ شدن به ویژه در مناطق کم برخوردار بر اساس منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  است. 

او افزود: امیدواریم در چهارچوب این جشنواره با کمک دستگاه‌های اجرایی کشور برای رشد و توسعه، اشتغال، تولید، آموزش و حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی قدم‌های موثری برداشته شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه با اعلام اینکه برگزیدگان استانی جشنواره به جشنواره کشوری معرفی می‌شوند، گفت: توسعه و تقویت شبکه هنری و هم‌افزایی هنرمندان صنایع‌دستی کشور یکی از اهداف این جشنواره است. 

او ادامه داد: همچنین احیای هویت و اصالت ملی با نگرش ویژه و حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با ایجاد مشاغل خانگی درمناطق کم‌تر برخوردار و شناسایی کارآفرینان و صنعتگران گمنام با اولویت این مناطق و توجه جدی به هنرمندان و صنعتگران بسیجی اصیل و بهره‌مندی از آثار هنری آنان از دیگر اهداف این جشنواره است. 

فرمانی در خاتمه با بیان اینکه به زودی فراخوان منتشر می‌شود، تصریح کرد: شرکت برای عموم هنرمندان صنایع‌دستی در این جشنواره بلامانع است. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha