نقش اقتصاد گردشگری در روستاها تبیین می‌شود/ توسعه گردشگری روستایی موجب تحول اقتصاد و اشتغال روستایی

معاون گردشگری البرز با اشاره به اهمیت نقش اقتصاد گردشگری در روستاها از برگزاری کارگاه آموزشی با هدف ارائه آموزش‌های گردشگری به دهیاران به عنوان نمایندگان روستاهای بخش آسارا و کرج خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز، دومین جلسه هماهنگی کارگاه آموزشی گردشگری روستایی در بخش آسارا و کرج با حضور معاون گردشگری، کارشناسان گردشگری روز شنبه ۴ اذر ۱۴۰۲ برگزار شد.

شهرام علی‌محمدی با اشاره به اینکه البرز ظرفیت‌های بالایی در زمینه گردشگری روستایی دارد، اظهار کرد: در این کارگاه مباحث مرتبط با گردشگری روستایی از جمله اقامتگاه‌های بومگردی، گردشگری‌کشاورزی و مباحث کارشناسی مطرح می‌شود.  

او ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی را یکی از مهمترین اقداماتی دانست که در توسعه گردشگری روستایی و تجربه زندگی روستاییان برای گردشگران موثر است و می تواند موجب اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت اهالی روستا به شهر باشد.

به گفته معاون گردشگری البرز برای توسعه گردشگری روستایی نیاز به تعامل و هماهنگی بین دستگاهی است تا گام‌های موثری در ارتقای اقتصاد گردشگری روستایی و رفع چالش‌های این حوزه برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090500274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha