موافقت اصولی ۹ پروژه مهم زیرساختی میراث فرهنگی در سواحل مکران صادر شد

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از صدور موافقت اصولی ۹ پروژه زیرساختی حوزه میراث فرهنگی در سواحل مکران خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان؛ خیرالنساء امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با هدف توسعه زیر ساخت های گردشگری در سواحل مکران که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز است  در نیمه اول سال جاری موافقت اصولی ۹ پروژه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه صادر شده است.  

وی افزود: در همین راستا برای ۴ پروژه دیگر نیز اقدام نهایی صورت گرفته که می تواند تحول شگرفی در جنوب استان را رقم بزند و باعث رونق بیش از پیش گردشگری و صنایع دستی در سیستان وبلوچستان شود.  

به گفته امیری؛ محیط پیرامونی و جغرافیایی سواحل مکران دارای ویژگی های بکر و نابی است که در صورت معرفی بیشتر و بهره بردن از آنها هر ساله تعداد زیادی از گردشگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی داخلی و خارجی را به سمت  خود جلب می کند و طبیعتاً تحقق این مهم در رونق اقتصادی برای مردم منطقه نیز اثر مثبت مستقیم خواهد گذاشت.  

وی با اشاره به اینکه وجود آثار و ظرفیت های متنوع طبیعی، تاریخی، هنری، مذهبی و صنایع دستی در مناطق ساحلی شهرستان چابهار بهترین بستر برای سرمایه گذاری ایمن و درآمدزا و پایدار و گردشگر پذیر است تصریح کرد: هم اکنون در شهرستان های چابهار و دشتیاری بالغ بر ۲۰ پروژه با پیشرفت ۷۰ درصدی در حال ساخت است که اتمام آنها در پر رونق کردن سفره بومیان، ارتقا سطح درآمدی ساکنان منطقه و پیشرفت اقتصادی در سواحل مکران موثر خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha