مالک یک منزل مسکونی به‌جرم حفاری غیرمجاز در سنندج دستگیر شد

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: مالک یک منزل مسکونی به جرم حفاری غیرمجاز در شهرستان سنندج شناسایی و دستگیر شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان، سرهنگ محمدرضا زارعی در این‌باره اظهار کرد: برابر گزارش واصله از منابع محلی به یگان‌حفاظت اداره میراث‌فرهنگی شهرستان سنندج مبنی بر حفاری غیرمجاز در یکی از روستاهای این شهرستان، بررسی‌ها و تحقیقات در دستورکار یگان‌حفاظت استان قرار گرفت.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان افزود: پس از اخذ حکم قضایی با همراهی و هماهنگی پاسگاه انتظامی و کارشناس آثار تاریخی، در محل جرم حضور یافته و از نزدیک در جریان حفاری انجام شده قرار گرفتیم.

او با بیان اینکه در این‌خصوص مالک منزل مسکونی با هویت بومی شناسایی و دستگیر شد، عنوان کرد: نامبرده به قصد کشف اشیاء تاریخی و باستانی، پس از نشست کف اتاق و حیاط طبقه همکف منزل مسکونی، در داخل یکی از اتاق‌ها اقدام به حفر چاله‌ای به عمق ٣ متر و ایجاد تونلی به طول ١٢ متر و چاله‌ای عمودی به عمق ٣ متر کرده بود.

سرهنگ زارعی یادآور شد: با محرز شدن جرم این فرد، مجرم برای تشکیل پرونده و رسیدگی‌های بعدی به مرجع قضایی ارجاع داده شد.

او افزود: هموطنان و دوست‌داران میراث‌فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با اطمینان از حفظ امانت‌داری به یگان‌حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کردستان با شماره تلفن ۰۸۷۳۳۱۷۸۸۵۵ اعلام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090600299

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha