متروی پرند آخر هفته افتتاح می‌شود/ آغاز ساخت فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره)

سخنگوی دولت از افتتاح متروی پرند در هفته جاری خبر داد و گفت: ۵۰۰هزار نفر ساکن شهر پرند هستند که این کمکی برای وصول مطالبه مردم این شهر خواهد بود تا رفت‌وآمد آنان تسهیل شود.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت امروز سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز تسلیت ایام فاطمیه(ع) افزود: انتهای این هفته ایستگاه متروی پرند افتتاح خواهد شد. این طرح حدود ۱۸ سال پیش کلید خورده بود و یکی از قطعات نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بوده که در دستورکار قرار گرفته است. ۵۰۰ هزار نفر ساکن شهر پرند هستند که این کمکی برای وصول مطالبه مردم این شهر خواهد بود تا رفت‌وآمد آنان تسهیل شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: هم‌چنین دستور سال گذشته رییس‌جمهور برای لایروبی خلیج گرگان محقق و عملیاتی شد و مرحله اول این عملیات انجام گرفت. مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان تسهیل شده و مورد بهره‌برداری اولیه قرار گرفته است و با امکان این آبگیری، بهره‌برداری از محیط زیستی آن منطقه با سفر آینده رییس‌جمهور انجام خواهد گرفت. جلوگیری از ایجاد کانون‌های گردوغبار، حفظ حیات ماهیان و پرنده‌های مهاجر و هم‌چنین امکان تردد کشتی‌های تفریحی از جمله مزایای این اقدام خواهد بود.

بهادری‌جهرمی خاطرنشان کرد: همچنین در هفته جاری شاهد آغاز ساخت فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره) با مشارکت طرف خارجی به‌ارزش ۲.۵ میلیارد دلار بودیم که این فاز تردد تردد ۳۵ میلیون نفر را فراهم می‌کند و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این فاز در پنج سال تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090700379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha