برپایی نمایشگاه آثار هنری و صنایع‌دستی عشایر شاهین‌دژ آذربایجان غربی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهین‌دژ از برپایی نمایشگاه آثار هنری و صنایع‌دستی عشایر این شهرستان خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، رقیه حسن‌پور با اعلام این مطلب اظهار کرد:  این نمایشگاه در 8 آذر 1402 برگزار شد آثار بانوان شرکت‌کننده در دوره رایگان آموزشی گلیم‌بافی از جمله جوراب، ‌دستکش‌های دست‎باف پشمی، گلیم و ... در معرض دید عموم قرار گرفت.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهین‌دژ افزود: همچنین در حاشیه این نمایشگاه جشنواره انواع غذاهای محلی شامل آش رشته، آش دوغ، کوفته و … انواع لبنیات و پنیرهای محلی، روغن حیوانی و انواع سبزیجات محلی  برگزار و نان محلی در محل نمایشگاه طبخ و بین بازدیدکنندگان توزیع شد.

او گفت: در دوره آموزشی گلیم‌بافی که با مربیگری خدیجه سعیدپور، کارآفرین نمونه صنایع‌دستی آذربایجان غربی و با همت اداره امور عشایر شاهین‌دژ برگزار شد 80 نفر از بانوان  عشایر شهرستان حضور داشته و در پایان دوره از طرف اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شاهین‌دژ کارت مهارت به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090800461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha