بوم گردی‌های سواحل مکران فرصتی مناسب برای توانمندسازی جوامع محلی

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چابهار از رونق خوب بومگردی های سواحل مکران و استقبال گردشگران داخلی و خارجی خبر داد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان؛ خیرالنساء امیری اظهار داشت: بوم گردی‌ها در سواحل مکران به دلیل شرایط ویژه و دارا بودن ظرفیت غنی تاریخی طبیعی و صنایع دستی توانسته اند هم رضایت‌مندی گردشگران داخلی و خارجی  را به همراه داشته باشند و هم در توسعه و رونق اقتصادی جوامع مالی نقش موثری را ایفا کنند.

وی افزود: بوم گردی‌ها با  بهره‌گیری خردمندانه از منابع طبیعی و محیط زیست نقش مهمی در توانمندسازی جوامع محلی دارند که از جمله نقش‌های اثربخش این نوع گردشگری تاثیر مثبت مستقیم بر وضعیت اقتصادی اجتماعی جوامع محلی است.

به گفته امیری در حال حاضر در شهرستان‌های چابهار و دشتیاری ۱۰ بوم گردی فعال کار خدمات رسانی و سرویس دهی به مسافران و گردشگران در سواحل مکران را بر عهده دارند و موافقت اصولی ۶ بوم گردی نیز در شش ماهه نخست ۱۴۰۲ صادر و ۴ پرونده دیگر در دست اقدام است.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های چابهار و دشتیاری تصریح کرد: خوشبختانه اقامتگاه‌های بوم گردی در منطقه به دلیل اینکه بر اساس معماری سنتی منطقه ساخته شده‌اند و در ساخت آن از سنت و فرهنگ کهن منطقه استفاده شده همواره مورد استقبال مسافرین و گردشگران در سواحل مکران  قرار دارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402090900503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha