خانه تاریخی سوزنگر دزفول بازگشایی شد

خانه تاریخی سوزنگر دزفول بعد از ۱۲ سال با حضور فرهنگ‌دوستان بازگشایی شد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، حمیدرضا خادم سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اعلام این خبر گفت: خانه تاریخی سوزنگر که حدود ۱۲ سال توسط فردی تصرف عدوانی شده بود، رفع تصرف شد و در اختیار اداره میراث‌فرهنگی دزفول قرار گرفت که عصر روز جمعه ۱۰ آذر ۱۴۰۲ باحضور علاقه مندان به آثار تاریخی و فرهنگ دوست بازگشایی شد.

او فزود: خانه تاریخی سوزنگر  یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر دزفول است که در یکی از محله‌های قدیمی دزفول به نام محله قلعه واقع شده و مربوط به دوران قاجار است و به شماره ۲۶۰۶ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دزفول تصریح کرد: این خانه در یک کوچه بن‌بست قرار دارد و با هویت معماری دزفول، زینت‌بخش بافت قدیم شهر است.

خادم بیان کرد: خانه سوزنگر در سال ۱۳۳۸ توسط شخصی به نام سوزنگر در دو طبقه مجزا بنا شد و معماری خانه بر اساس سبک درونگرا با بیش از ۱۰ نوع آجرکاری نفیس ساخته شده و دارای زیرزمین، شوادان و یک حیاط مرکزی است و طبقه دوم آن مخصوص مهمانان ویژه بود که با آجرکاری‌های زیبا تزئین شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha