مردم بوشهر همواره در برابر متجاوزان بیگانه مقاومت و ایستادگی کرده‌اند

معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر گفت: مردم استان بوشهر همواره در برابر متجاوزان بیگانه مقاومت و ایستادگی کرده‌اند.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان بوشهر، کاظم غریب‌آبادی امروز شنبه ۱۱ آذر ۱۴۰۲ در بازدید از موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس گفت: ۶ قرن مقاومت مردم استان بوشهر نشان می‌دهد که مردمان این دیار همواره در برابر متجاوزان بیگانه ایستادگی و مقاومت کرده و حس ارزشمند پاسداری از آب و خاک و مرزداری، از گذشته تاکنون در بین مردم بوده است.

معاون بین‌الملل قوه قضاییه و دبیر ستاد حقوق بشر افزود: موزه منطقه‌ای خلیج‌فارس، موزه‌ای با داده‌های بسیار زیاد است و می‌تواند هر بازدید کننده‌ای را با تمدن خلیج‌فارس، به ویژه با تاریخ و فرهنگ استان‌های جنوبی همسایه‌ی با این پهنه آبی، آشنا کند.

او ادامه داد: استان بوشهر دارای فرصت‌های اقتصادی خوبی چون دریا، نخل، نفت، گاز و نیروگاه اتمی بوده و باید از این ظرفیت‌ها برای توسعه استان استفاده شود و مردم از این موهبت‌ بهره‌مند شوند.

غریب‌آبادی در پایان رئیس‌علی دلواری را یک نماد و برند ملی دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ استان بوشهر در طول تاریخ بسیار ارزشمند و ماندگار است و کلیدی‌ترین بخش این موضوع، مقاومت مردمان این دیار است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091100605

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha