عربستان سعودی ورود ۱۰۰ میلیون گردشگر را جشن می‌گیرد

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) به بهانه استقبال عربستان سعودی از ۱۰۰ میلیون گردشگر، پیام تبریکی را به این پادشاهی ارسال کرد.

به‌گزارش میراث آریا، آمار گردشگران ورودی به عربستان در سال ۲۰۲۳ از مرز ۱۰۰ میلیون نفر گذشته است. این نقطه عطف به پشتوانه تلاش‌های قوی برای توسعه بخش گردشگری کشور، با همکاری نزدیک UNWTO با وزارت گردشگری عربستان حول تعدادی از ابتکارات کلیدی به دست آمد. در سال ۲۰۲۱، UNWTO دفتر منطقه‌ای خود را برای خاورمیانه در ریاض افتتاح کرد و آن را به عنوان یک مرکز جهانی برای نوآوری گردشگری، آموزش و گردشگری برای توسعه روستایی ایجاد کرد.

اعلام صد میلیونمین گردشگر عربستان (که شامل گردشگران ورودی‌ بین‌المللی و داخلی می‌شود)، همچنین نشان‌دهنده تعهد قاطع این وزارتخانه به جمع‌آوری داده‌ها و آمار است که هر دو نیز اولویت‌های UNWTO هستند. در نتیجه، سیستم سعودی برای آمار گردشگری اکنون در سطح جهانی به عنوان یکی از جامع‌ترین و به‌روزترین‌ها در جهان و ابزار اصلی در فرآیند تصمیم‌گیری شناخته شده است.

به منظور قدردانی از تلاش‌های عربستان سعودی در این زمینه، این پادشاهی به مدت چهار جلسه متوالی به نمایندگی از خاورمیانه در کمیته آمار سازمان جهانی تجارت جهانی حضور داشته است. علاوه بر این، عربستان سعودی تنها نماینده خاورمیانه در توسعه چارچوب آماری برای سنجش پایداری گردشگری (SF-MST) به رهبری گروه تخصصی MST بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091200614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha