ضرورت راه اندازی دبیرخانه ساماندهی سوغات ملی ایران

نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران به ریاست معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با حضور محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس و اعضای کارگروه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، مریم جلالی در نخستین نشست کارگروه ساماندهی سوغات ملی ایران که روز دوشنبه 13 آذرماه 1402 در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، با اشاره به اهمیت توسعه اقتصاد هویت بنیان، تصریح کرد: زمانی که سوغات کشور ما توانسته در دنیا حرف اول را بزند و حرف برای گفتن داشته باشد، پس می توانیم در بسته بندی هم همین طور باشیم.
معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور با بیان اینکه در تلاشیم تا رویکرد متفاوتی را محقق کنیم، گفت: این جمع متخصص و فعال در عرصه‌های اصناف و بازرگانی و همچنین تعاون این زمینه را دارند تا خلاقیت و نوآوری را با صنایع دستی در بسته بندی سوغات داشته باشند.
معاونت صنایع دستی متولی صنایع دستی تمام کشور است 
محمدرضا دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری و میراث فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید این جلسه تخصصی در مسیر آسیب شناسی حرکت کند، تصریح کرد: زمینه آماده است تا دبیرخانه ای برای این کارگروه تشکیل شود و ضمن آسیب شناسی، ظرفیت ها را شناسایی کند.
او با بیان اینکه متولی صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی و معاونت صنایع دستی است، اظهار کرد: خوب است اگر بتوانیم هر سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون در قالب دبیرخانه و با نظارت متولی این حوزه اقدام کنیم.
دشتی اردکانی با اشاره به اینکه معاونت صنایع دستی باید قرارگاه حوزه صنایع دستی در تمام کشور باشد، گفت: اگر بتوانیم فرماندهی این حوزه را به متولی آن بسپاریم و هماهنگ باهم تلاش کنیم، می توانیم برآیند قابل توجهی را شاهد باشیم در عین حال لازم است که بانک آماری و اطلاعاتی جامعی نیز با مشارکت این سه حوزه جمع شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091400728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha