سفر ۲ روزه مدیر عامل صندوق توسعه و احیا به یزد/ احیای مجموعه تاریخی چرخاب و فهادان سرعت می‌گیرد

مدیر عامل صندوق توسعه و احیا از سرعت گرفتن احیای مجموعه تاریخی چرخاب شهر اردکان و فهادان یزد خبر داد.

به‌گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، شهاب طلایی طی سفری دو روزه سه‌شنبه و چهارشنبه ۱۴ و ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ به یزد، از بناهای تاریخی استان یزد بازدید می‌کند.

‌مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در روز اول این سفر، از مجموعه چرخاب در شهر اردکان، مجموعه حجت‌آباد وزیر در شهرستان اشکذر و باغ پهلوان‌پور در شهرستان مهریز دیدن کرد.

در کنار این بازدیدها قرار است مشکلات بناهای گفته‌شده طی جلساتی با سرمایه‌گذاران و مسئولان استان و شهرستان بررسی و رفع شود. در ادامه این سفر، عصر روز گذشته سه‌شنبه 14 آذرماه جلسه مشترک مدیرعامل صندوق و کمیسیون گردشگری شورای شهر یزد برگزار شد.

در انتهای روز اول سفر نیز جلسه‌ای بین مدیر عامل صندوق توسعه و احیا و سید محمد رستگاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد با موضوع احیای حداکثری بناهای تاریخی صندوق در این استان برگزار شد.

برنامه روز دوم سفر بازدید از مجموعه‌ تاریخی فهادان، خانه شادمان و پردیس ابرکوه است. بازدید از خانه‌ حضیره‌ای، بافت  ثبت جهانی یزد، خانه کاشفی، مجموعه خانه‌ حیرانی و خانه شادمان نیز در روز دوم این سفر انجام می‌شود.

در ادامه این سفر، مدیران فنی و حقوقی صندوق توسعه و احیا نیز با دادستان یزد و دادستان ابرکوه نیز  دیدار می‌کنند و درباره مشکلات بناهای تاریخی استان یزد به گفت‌وگو و تبادل نظر می‌پردازند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha