آموزش رایگان صنایع‌دستی در روستاها و شهرک‌های اندیمشک توسط مدرسان یونسکو

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع‌دستی در رشته‌های دباغی‌پوست و چرم‌دوزی توسط این اداره و باحضور مدرسان معرفی‌شده کمیسیون ملی یونسکو خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، هانی خادمی‌مهر ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ اظهار کرد: این دوره آموزشی در رشته چرم‌دوزی توسط کارشناسان کمیسیون ملی یونسکو ایران با هماهنگی اداره میراث‌فرهنگی و همکاری فرمانداری، بخشداری و دهیاری‌ها، در بخش‌ها و روستاهای شهرستان اندیمشک برپا شد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی اندیمشک ادامه داد: در این دوره آموزشی که از نهم آذرماه ۱۴۰۲ آغاز شده است، تاکنون ۹۴ نفر در روستاهای پاپی‌آباد، علی‌آباد، ده‌ایجی، شهرک مدنی، شهرک امام‌رضا (ع)، شهرک بنوار ناظر، روستای شهیدبهشتی و... بخش مرکزی از آموزش‌های یادشده بهره‌مند شده‌اند.

او با بیان این‌که بعد از اتمام دوره‌های یادشده، ادامه آموزش‌ها در روستاهای بخش الوار از سر گرفته خواهند شد افزود: مدرس دوره‌های پیش‌گفته بهنام میرسعیدی و معصومه خانی هستند که در هریک از روستاها آموزش هنرجوها را عهده‌دار هستند.

خادمی‌مهر خاطرنشان کرد: به همه شرکت‌کنندگان در این دوره‌های آموزشی، گواهینامه مهارت از اداره میراث‌فرهنگی اعطا خواهد شد.

لازم به یادآوری است، طی روزهای گذشته، نشستی باحضور این کارشناسان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بخشداران در محل فرمانداری اندیمشک برگزار و همکاری و مساعدت آنان در زمینه ترویج آموزش صنایع‌دستی به‌ویژه رشته چرم‌دوزی اعلام شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091500841

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha