احصا و حل مشکلات هنرمندان سوزن دوز از مهمترین اولویت‌های اداره کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: یکی از مهمترین اولویت‌های کاری اداره کل، احصا و حل مشکلات و حمایت از هنرمندان سوزن دوز است.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان وبلوچستان، جلسه هم اندیشی صنعتگران شهر ملی سوزن‌دوزی با سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان در ایرانشهر برگزار شد. 

محمدهادی طهرانی مقدم در این جلسه گفت: یکی از مهمترین اولویت های کاری اداره کل، احصاء و حل مشکلات و حمایت از هنرمندان سوزن دوز است و به همین دلیل مقصد نخستین سفر کاری به جنوب استان و دیدار با هنرمندان ایرانشهر تعیین شد. 
 
سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخاب ایرانشهر به عنوان شهرملی سوزن دوزی افزود: ایجاد کارگاه بزرگ دوخت البسه محلی در اداره ایرانشهر و به تبع آن آموزش رایگان هنرجویان ایرانشهر و شهرستان‌های همجوار برای رونق صنایع دستی و ایجاد مهارت و اشتغال نیز جزو دیگر برنامه ها بود که خوشبختانه انجام شد. 
 
او آموزش را حلقه مفقوده صنایع دستی دانست و تصریح کرد: با وجود تمامی تلاش های انجام شده در حوزه آموزش اما باز هم در بخش فروش و بازارپسندی محصولات صنایع دستی در خارج از استان و سایر کشورها با مشکلاتی مواجه هستیم که بنا داریم با کمک اساتید مجرب و ایجاد کارگاه های آموزشی تخصصی این خلا را پر کنیم.  
 
طهرانی مقدم ادامه داد: در زمینه بیمه هنرمندان صنایع دستی نابسامانی های ایجاد شده اما با ایجاد صندوق بیمه روستاییان و عشایر در حال حاضر امکان بیمه هنرمندان وجود دارد که این بیمه نیز از خدمات ویژه دولت است که هم سوابق و هم مستمری مناسبی را ایجاد می‌کند. 

به گفته سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان، در راستای رونق کارگاه‌های صنایع دستی و خصوصاً سوزن دوزی تسهیلات ویژه و مناسبی در نظر گرفته شده است که در قالب پشتیبان و گروهی به هنرمندان پرداخت خواهد شد و همه می توانند از این فرصت استفاده کنند.  
 
او تاکید کرد: حل مشکلات قلعه ناصری، مرمت و احیای موزه قرآن وعترت، تاسیس و رونق بوم‌گردی ها و تاسیسات گردشگری و برگزاری رویدادها به مناسبت های مختلف از جمله برنامه هایی است که در شهرستان ایرانشهر در نظر گرفته شده است. 

در این جلسه هنرمندان و صنعتگران به بیان دیدگاه ها، پیشنهادها و مشکلات خود پرداختند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091800929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha