پژوهش‌های میراث فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های علمی گام بردارد

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی‌ و گردشگری گفت: نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور فضای مه آلودی شود. پژوهش‌های میراث فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های علمی گام بردارد.

به گزارش خبرنگار میراث  آریا، مصطفی ده پهلوان در مراسم افتتاح هفته پژوهش که صبح امروز یکشنبه 19 آذرماه 1402 در موزه ملی ایران برگزار شد، گفت: در این هفته قرار است خودمان را ارزیابی کنیم تا بتوانیم به آسیب شناسی و طرح مسئله درست برسیم. تلاش شده در نمایشگاهی که در دو بال این موزه در حال حاضر برپاست، نقاط قوت و ضعف خود را ببینیم.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی‌ و گردشگری افزود: پژوهشگاه در دنیای امروز باید نقش کنشگرانه ای داشته باشد و اینکه نسبت به درک و هویت و تجربه زیستی ایران در زندگی امروز برسیم تا در این مسیر بتوانیم به محیط زیست پایدار و اقتصاد درست میراثی و گردشگری راه پیدا کنیم. پژوهشگاه باید از متاورس تحقیقات و تحلیل‌های اجتماعی و فرهنگی را داشته باشد.

او تصریح کرد: باید سره از ناسره مشخص شود این ساختار شکنی هزینه دارد. نباید اجازه دهیم فضای میراثی کشور فضای مه آلودی شود. پژوهش‌های میراث فرهنگی می‌تواند در حوزه‌های علمی گام بردارد و به سمت سیاستگذاری یکپارچه علمی در کشور پیش برود.

ده پهلوان ادامه داد: در حوزه پژوهشی وزارتخانه برنامه‌های زیادی برای همراه کردن معاونت‌های مختلف وزارت میراث فرهنگی و اداره‌های کل میراث فرهنگی استان‌ها انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091900981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha