کارگاه آموزشی سراجی سنتی در کرمانشاه برگزار شد

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه از برگزاری کارگاه آموزشی سراجی سنتی با محوریت چرم دست دوز در کرمانشاه خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه، امین کوگانی با اعلام این خبر اظهار کرد: با هدف توسعه و گسترش صنایع‌دستی و حمایت از مشاغل خانگی در این حوزه، کارگاه آموزش تولیدات چرمی دست دوز ویژه بانوان برگزار شد. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه افزود: این دوره‌ها با حضور ۱۰ نفر از علاقه مندان و متقاضیان به این رشته، بصورت رایگان و با حضور مربی مجرب این رشته برگزار شد.

 او ادامه داد: پس از برگزاری دوره آزمون کتبی، از متقاضیان به عمل آمد که پس از قبولی در آزمون و ارائه کار عملی و تایید آن برای شرکتت کنندگان در این دوره گواهی صادر خواهد شد. 

کوگانی گفت: آموزش و ترویج صنایع‌دستی در میان جوامع‌ هدف یکی از رسالت‌های اصلی ما است که با توجه اعتبارات موجود هر ساله در دست اقدام است. 

او افزود: امسال بیش از ۱۰ دوره آموزش رایگان برای هنرجویان و فعالین حوزه صنایع‌دستی استان برگزار و در دست اقدام است. 

سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان کرمانشاه، گفت: استفاده از ظرفیت آموزشی سایر نهادهای آموزشی و دانشگاها یکی از اهداف ما برای توسعه آموزش صنایع‌دستی در سطح استان است. 

او افزود: آموزش یکی از نیازهای اساسی صنایع‌دستی استان است که باید مورد توجه جدی و تخصیص اعتبارات لازم است. 

کوگانی در خاتمه صریح کرد: بیش از ۲۵ هزار نفر هنرمند و صنعتگر اقدام به تولید می‌کنند که ارتقای کمی و کیفی تولیدات آن‌ها نیازمند آموزش و به روزرسانی دارد. 

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901005

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha