فلسفه صنایع‌دستی ساخته شدن بهترین‌ها از کم‌ترین‌هاست/ دانشجویان برای تحول در حوزه صنایع‌دستی پیشنهادات اجرایی ارائه دهند

وزیر میراث‌فرهنگی در نشست با دانشجویان رشته صنایع‌دستی ۱۰ دانشگاه گفت: ماهیت صنایع‌دستی این است که از دورریزها و امکانات حداقلی مصنوعات هنرمندانه خلق می‌شود. فلسفه صنایع‌دستی ساخته شدن بهترین‌ها از کم‌ترین‌هاست.

به گزارش خبرنگار میراث‌آریا، سید عزت‌الله ضرغامی وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در سلسله رویدادهای صد منظر۱، گفت‌وگوی دانشجویان صنایع‌دستی که صبح امروز یکشنبه ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ در مجموعه فرهنگی، هنری برج آزادی برگزار شد، با اشاره به قدمت چند هزارساله صنایع‌دستی، بیان کرد: هویت و ماهیت صنایع‌دستی این است که از دورریزها و امکانات حداقلی مصنوعات هنرمندانه خلق می‌شود. فلسفه صنایع‌دستی، ساخته شدن بهترین‌ها از کم‌ترین‌ها است.

ضرغامی این نشست را اتفاقی بی‌نظیر و ارزشمند دانست و گفت: برای نخستین‌بار است که دانشجویان صنایع‌دستی ۱۰ دانشگاه کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند و امروز محیطی شاد، پرنشاط و پرانگیزه را شاهد بودیم.

او در ارتباط با محل عرضه و فروش محصولات دانشجویان صنایع‌دستی به‌عنوان یکی از دغدغه‌های مطرح شده در این جلسه، از اختصاص ۹ مرکز از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به هریک از دانشگاه‌ها به‌منظور عرضه محصولات دانشجویان خبر داد.

او با اشاره به اهمیت خلاقیت و تحول در تولیدات صنایع‌دستی و عرضه صنایع‌دستی در بسته‌بندی‌های مناسب، افزود: به ما در این حوزه‌ها کمک کنید و پیشنهادهای اجرایی را به کار خواهیم گرفت.

تمرکز روی نیازهای امروز صنایع‌دستی در پژوهش‌ها و پایان‌نامه‌ها دیگر محور صحبت‌های مهندس ضرغامی در این نشست بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402091901008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha