سند مالکیت عمارت میرزا هدایت الله آشتیان و معتمد الایاله مرکزی تک برگی شد

مسئول اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سند مالکیت ۲ بنای تاریخی عمارت میرزا هدایت اله آشتیان و معتمد الایاله تک برگ دولتی و به نام این اداره کل صادر شده است.

به‌گزارش میراث‌آریا به‌نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، آرش مشعشعی با اعلام این خبر گفت: سند شش‌دانگ عرصه و اعیان و محوطه اطراف عمارت میرزا هدایت الله آشتیان و معتمد الایاله با پیگیری‌های اداره حقوقی، تک برگ دولتی بنفش رنگ و به نام این وزارتخانه و اداره‌کل استان مرکزی صادر شد.

مسئول اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون اسناد مالکیت ۲۴ بنای تاریخی استان تعیین تکلیف و  تک برگی شده اند، افزود: همچنین سند منزل عبدالعظیم قریب واقع در روستای گرکان آشتیان که توسط فرهنگستان زبان و ادب فارسی به این اداره کل واگذار شده بود، به سند تک برگ دولتی بنفش رنگ تبدیل و به نام این وزارتخانه و اداره کل استان مرکزی صادر شده است.

مشعشعی با تاکید بر اینکه  اسناد مالکیت ۱۰ بنای تاریخی نیز در دست پیگیری است و به زودی تک برگی خواهد شد، گفت: در اجرای مستندسازی اموال غیرمنقول، این اداره کل پس از انجام نقشه‌برداری و عملیات ثبتی از طریق اداره ثبت‌ اسناد و املاک استان نسبت به اخذ سند مالکیت تک‌برگ اقدام شده است.

او افزود: روند اخذ سند با مساعدت ریاست اداره ثبت‌اسناد و املاک استان و همکاری کارشناسان مربوطه انجام‌ شده و اصل سند مالکیت از طریق اداره ثبت‌ اسناد و املاک استان تحویل نماینده اداره کل امور اقتصادی و دارایی می‌شود.

عمارت میرزا هدایت الله آشتیان و عمارت معتمد الایاله در ۲۶ اسفند ۱۳۸۶ به شماره ۲۲۰۹۲ و ۲۲۰۹۷ و منزل دکتر قریب در ۵ بهمن ۱۳۸۷ به شماره ۲۵۵۱ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌اند.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha