کشف بقایای یک اسکلت انسانی در کاوش‌های اخیر تخت جمشید

باستان‌شناسان در ششمین فصل از کاوش‌های مجموعه جهانی تخت جمشید بقایای یک اسکلت انسانی را بدست آوردند.

به گزارش میراث آریا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، احمد علی اسدی با اعلام این خبر گفت: طی شش فصل کاوش‌های باستان‌شناسی در آبراهه‌های مجموعه جهانی تخت جمشید تا کنون ۲۰ اسکلت انسانی شامل اسکلت زن، مرد و کودک بدست آمده که بیستمین آن‌ها در روزهای گذشته و در ششمین فصل از کاوش‌ها بدست آمد. 

عضو هیات باستان‌شناسی دانشگاه هنر شیراز و سرپرست ششمین فصل کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید افزود: بررسی‌ها نشان داده که این اسکلت‌ها مربوط به بعد از ویرانی تخت جمشید و متعلق به سال‌های ۱۸۰ قبل از میلاد در دوران حاکمان محلی فارس است.

علی اسدی با اشاره به اینکه کشف این اسکلت‌ها از اهمیت ویژه‌ای در پژوهش‌های باستان‌شناسی برخوردار است، تصریح کرد: کشف این بقایای انسانی می‌تواند تاریخ تخت جمشید پس از ویرانی را روشن‌تر کند. 

او گفت: جنسیت این اسکلت کشف شده تا کنون مشخص نشده و پس از بررسی‌های کارشناسان در روزهای آتی اطلاعات تازه‌ای از آن بدست می‌آید. 

سرپرست ششمین فصل کاوش در آبراهه‌های تخت جمشید در پایان با اشاره به اینکه در برخی رسانه‌ها اعلام کردند که ۲۰ اسکلت درکاوش آبراهه‌های تخت جمشید بدست آمده است، اظهار کرد: کشف این ۲۰ اسکلت طی ۶ فصل کاوش و در فصل‌های سوم، چهارم و ششم بوده و در فصل اخیر تنها یک اسکلت انسانی بدست آمده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092001076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha