تدوین تقویم رویدادهای گردشگری همدان

معاون گردشگری استان همدان از برنامه ریزی برای بروزرسانی و تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا و به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان، علی خاکسار با اشاره ظرفیت های مختلف گردشگری شهرستانهای استان همدان، اظهار کرد: باتوجه به این مسئله، می توانیم سالانه در هر شهرستان استان یک یا چند رویداد و یا جشنواره مهم گردشگری داشته باشیم.

معاون گردشگری استان همدان افزود: در این راستا، برنامه ریزی هایی انجام شده تا ظرفیت های هرکدام از شهرستانهای استان را برای برگزاری رویدادها و جشنواره ها شناسایی و احصا کرده و در نهایت تقویم رویدادهای استان را تدوین کنیم.

او تصریح کرد: برای نمونه در برنامه شناسایی و ثبت میراث ناملموس شهرستان ها ظرفیت‌هایی نظیر آیین شکرگزاری آب در روستای هیزج  قهاوند، فن پخت شیره یا شیره پزی ملایر، پالوده در لالجین و یا آیین‌های مرتبط با محصولات کشاورزی خاص آنها وجود دارد که می توان سالانه حداقل یک رویداد را برای آنها برگزار کرد.

خاکسار ادامه داد: برگزاری هرکدام از این رویدادها، نیازمند حمایت فرمانداران و مشارکت دستگاه های ذی ربط همچون جهاد کشاورزی، محیط زیست، ورزش و جوانان، امور عشایری، شهرداری و بخصوص جامعه محلی است.

معاون گردشگری استان همدان یادآور شد: در این راستا طی روزهای اخیر نشست‌های مختلفی با مدیران شهرستان ها داشته و از آن ها خواسته شد تا در بروز رسانی و تدوین تقویم این رویدادها مشارکت داشته باشند.

او گفت: از طرفی با فرمانداران همه شهرستان مکاتبه کرده ایم که یک روز را در طول سال به عنوان روز گردشگری یا هفته فرهنگی خود معرفی کنند تا در آن روز یا هفته با توجه به ظرفیتی که آن شهرستان دارد، رویدادهای گردشگری را برگزار کنیم.

معاون گردشگری استان همدان اظهار کرد: اگر می خواهیم گردشگری همدان تحرک و رونق جدی پیدا کند، باید همه دستگاه های ذی ربط، شهروندان و ساکنان روستاهای استان پای کار باشند، چراکه گردشگری موضوعی فرا دستگاهی است و تنها از عهده یک دستگاه خاص به عنوان متولی بر نمی‌آید.

او تاکید کرد: پس از اینکه تقویم رویدادهای گردشگری استان تدوین و در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسید، می توانیم یک برنامه منسجم با تقویم مشخص و ثابت برای برگزاری رویدادهای مختلف در سطح استان داشته باشیم.

خاکسار گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با راه اندای سامانه ثبت رویدادهای کشور به آدرس: events.mcth.ir  زمینه ای را برای ثبت رویدادهای مختلف توسط همه افراد و همه هموطنان فراهم کرده است تا رویدادهای پیشنهادی شهر، روستا یا محله خود را ثبت کنند. این رویدادها پس از بررسی و تائید شهرستان و استان و  تائید نهایی توسط وزارت میراث فرهنگی، با ثبت در تقویم رویدادهای گردشگی کشور در معرض دید همگان قرار می گیرد.

او تصریح کرد: با بروزرسانی و تدوین تقویم رویدادهای گردشگری استان، این برنامه ها در سامانه رویدادهای گردشگری کشور قرار گرفته و دفاتر و شرکت های خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری سراسر کشور و عموم مردم می توانند پیش از برگزاری هر رویداد، برنامه ریزی لازم را برای تبلیغات و اجرای تورهای گردشگری به استان محل برگزاری انجام دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092101115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha