تشکیل انجمن تخصصی صنایع‌دستی آذربایجان غربی گامی مهم برای حل مشکلات هنرمندان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: با تشکیل انجمن تخصصی صنایع‌دستی استان بسیاری از مشکلات هنرمندان مرتفع می‌شود.

به‌گزارش میراث آریا به‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی، ۲۱ آذر ۱۴۰۲، مرتضی صفری، مدیرکل‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با قاسم کریمی، رئیس اتاق بازرگانی ارومیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با قدردانی از ریاست پارلمان بخش خصوصی استان برای حمایت از هنرمندان و فعالان صنایع‌دستی اظهار کرد: با ایجاد انجمن تخصصی هنرمندان استان و هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی، توسعه و تحول اقتصادی آذربایجان غربی را شاهد خواهیم بود.

مرتضی صفری با بیان مشکلات صنایع‌دستی استان افزود: حاشیه سود پایین، اشباع بازارهای داخلی، عدم فرهنگسازی مصرف صنایع‌دستی و تبلیغ صحیح از مشکلات موجود این بخش بوده که با تشکیل انجمن تخصصی مرتفع خواهد شد. 

رئیس اتاق بازرگانی ارومیه گفت: به منظور حمایت و برندسازی صنیع‌دستی تولیدی استان، انجمن تخصصی صنایع‌دستی به‌زودی در اتاق ارومیه شروع به فعالیت خواهد کرد.

قاسم کریمی افزود: این انجمن برای معرفی ظرفیت‌ها و صنعت صنایع‌دستی و گردشگری و ایجاد یک بانک اطلاعاتی از توانمندی‌های این صنعت در محل اتاق ارومیه شروع به فعالیت می‌کند.

او تصریح کرد: قطعا با جذب سرمایه‌گذاران تخصصی این بخش، آموزش‌های تخصصی و کمک به صادرات و بازاریابی صنایع‌دستی ویژه استان می‌تواند رونق اقتصادی بالایی را در این حوزه متصور بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1402092201173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha